• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402030905896
  • خبرنگار : 71594

موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

آزاد: صحرایی فردی متخصص و متعهد است

آزاد: صحرایی فردی متخصص و متعهد است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی توانمند، متعهد و متخصص هستند که این مسیر را پله به پله طی کرده‌اند و به این جایگاه رسیده‌اند.

به گزارش ایسنا الهام آزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی، در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعتقاد راسخ دارم، چراکه ایشان را از قبل می شناسم و فردی توانمند، متعهد و متخصص هستند که این مسیر را پله به پله طی کرده‌اند تا به این جایگاه رسیده‌اند.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در سال های اخیر بزرگترین مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بوده است، مدرسه مهمترین سنگر انقلاب اسلامی است که نیازمند تحول است و اگر امروز به داد آن نرسیم، فردا بسیار دیر خواهد بود. اکنون که دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی پروژه تعطیل سازی مدارس را کلید زده اند، نیازمند مدیری شجاع و کاردان هستیم که در عین احیای مدارس کشور و مقابله با پروژه تعطیل سازی مدارس به صورت جدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کند.

آزاد با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با کارهای نمایشی و تبلیغاتی شدنی نیست، گفت: تحول نیازمند وزیری است که اول برنامه ای نوآورانه و هوشمندانه بر سند تحول ارائه کند و دوما از توان رهبری و مدیریت عالی برای اجرای این برنامه برخوردار باشد. همچنین در وهله سوم در مواقع حساس که منافع مدافعان وضع موجود در خطر می افتد، برای گرفتن تصمیمات دشوار و تحولی شجاعت به خرج دهد.

وی افزود: به طور قطع همه ما برنامه های آقای دکتر صحرایی را به طور کامل مطالعه کرده ایم که قاطعانه می گویم در طول این سال ها هیچ یک از وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش چنین برنامه منسجمی برای اجرای سند تحول بنیادین ارائه نکرده اند. از طرفی مهمترین ویژگی برنامه های وزیر پیشنهادی در اجرای سند تحول بنیادین این است که تمام برنامه های ایشان مستند به سند تحول است. از برنامه های مربوط به نیروی انسانی گرفته تا برنامه های مربوط به سازوکارهای مدیریتی وزارتخانه، عدالت آموزشی، ارتقای کیفی آموزشی و پرورشی، اقتصاد آموزش و پرورش، مباحث مربوط به فضا و تجهیزات و توانمندسازی خانواده ها همه برخاسته از سند تحول بنیادین و مستند و زمانبندی مشخص ارائه شده است.

نماینده مردم نائین یادآور شد: همه شما نمایندگان اذعان خواهید کرد که تمام برنامه های وزیر پیشنهادی دقیق و مستند برای اجرای سند تحول بنیادین است. تحول وقتی رخ می دهد که ما نتیجه تحول های ستادی را در مدرسه مشاهده کنیم، اینکه در برنامه دکتر صحرایی تصریح شده است که الگوی مدرسه در تراز سند طرح تحول بنیادین پیاده می شود و برای آن الگوی آموزشی، ترویجی ویژه مدیران مدارس و معلمان تدارک دیده شده است، مایه امیدواری است که پس از 12 سال شاهد تحول در سطح مدارس کشور باشیم.

آزاد در پایان گفت: آموزش و پرورش مهمترین رکن پیشرفت کشور است که با تغییر مکرر وزرا و تصدی گری چندباره سرپرست های مختلف در رأس آن با بی ثباتی مدیریتی مواجه است. این حجم از بی ثباتی به هیچ وجه عادی نیست. با این بی ثباتی و تغییرات مکرر نه تنها اجرای سند تحول بنیادین ممکن نیست، به سرانجام رساندن امور جاری وزارتخانه نیز نشدنی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha