• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402030905908
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

قرارگاه جهادی استان اردبیل در مسیر خدمت به مناطق محروم و رفع محرومیت

قرارگاه جهادی استان اردبیل در مسیر خدمت به مناطق محروم و رفع محرومیت

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در نشست تخصصی کارگروه های جهادی گفت: هدف اصلی قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر خدمت به مناطق محروم و رفع محرومیت است.

کلام اله صفری ۹ خرداد در نشست تخصصی کارگروه های جهادی با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه جهادی گفت: با هدف دسترسی برابر دانش آموزان به منابع امتحانات نهایی ۱۰ هزار جلد کتاب راه موفقیت در امتحانات نهایی با تمرکز بر مناطق محروم استان در بین دانش آموزان دوازدهمی توزیع شده است.

صفری افزود: بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از همکاران به عنوان فرهنگی خیر اعلام آمادگی کرده اند تا با کار جهادی در راستای رفع محرومیت در مناطق محروم استان به امور آموزشی و تربیتی بپردازند و باید با برنامه ریزی دقیق از این ظرفیت عظیم نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به بهبود سرانه فضای ورزشی در استان اظهار کرد: با هدف رفع محرومیت و افزایش سرانه فضای ورزشی ۳۸ زمین چمن مصنوعی به نام شهید قاسم سلیمانی در مناطق محروم استان اجرا شده است که از این تعداد ۲۴ زمین به بهره برداری رسیده است و مابقی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی و لزوم گسترش آموزش های فنی و حرفه ای افزود: در سالتحصیلی جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان صرف تجهیز هنرستان های استان شده است و قطعا با تمام توان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

صفری در پایان از مشارکت و همدلی سپاه حضرت عباس (ع) استان، بسیج سازندگی، گروه های جهادی و مجمع خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر کرد.

سید غلامحسین خلیلی موسوی، دبیر قرارگاه جهادی عدالت آموزشی و نصیب آموزشی برابر استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اقدامات این قرارگاه گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی در استان و نواحی و مناطق ۱۹ گانه استان، احصا فضای آموزشی مورد نیاز، دانش آموزان نیازمند توجه و آغاز عملیات عمرانی در مناطق محروم استان از جمله اقدامات شاخص این قرار است.

خلیلی موسوی افزود: تدوین نقشه راه پیشرفت در شاخص های آموزشی و تربیتی جز ابتکارات استان اردبیل است که برای بازه زمانی یک ساله و سه ساله انجام شده است و بر همین اساس شرح وظایف هریک از اعضا قرارگاه تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha