• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402030906469
  • خبرنگار : 71552

کسب سهمیه جام جهانی شطرنج باکو توسط درینی و اصغرزاده

کسب سهمیه جام جهانی شطرنج باکو توسط درینی و اصغرزاده

در پایان مسابقات شطرنج زون غرب آسیا میترا اصغرزاده در بخش زنان و پوریا درینی در بخش مردان قهرمان شدند و جواز حضور در جام جهانی باکو را کسب کردند.

به گزارش ایسنا، مسابقات شطرنج زون غرب آسیا از یکم تا نهم خرداد به میزبانی فدراسیون شطرنج برگزار شد که در پایان این‌ مسابقات در بخش مردان پوریا درینی با ۷ امتیاز قهرمان شد. آرش طاهباز با ۷ امتیاز و سبحان زحمتی با ۶.۵ امتیاز در رده دوم و سوم ایستادند.

کل جایزه این مسابقات ۵ هزار دلار بود که ۸ نفر اول بخش مردان به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰، ۵۰۰، ۳۰۰، ۲۰۰، ۲۰۰، ۲۰۰، ۲۰۰ دلار را جایزه گرفتند.

مراسم اختتامیه این‌ مسابقات امروز با حضور ظافر عبدالامیر، رییس زون غرب آسیا و رییس فدراسیون عراق، هشام علی محمدطاهر، دبیر کل فدراسیون شطرنج آسیا، مهرداد پهلوانزاده، رییس سابق فدراسیون شطرنج، شادی پریدر، نایب‌رییس فدراسیون شطرنج، حسن تامینی، رییس فدراسیون، دانشفر، دبیر فدراسیون و پروین کرملو از وزارت ورزش برگزار شد. در این مراسم لوح تقدیر و جوایز دلاری به شطرنج‌بازان پرداخت شد.

حسن تامینی در این مراسم گفت: من فقط باید تشکر کنم. اولین تشکر من از شطرنج‌بازان و خانواده‌های آنها است. دو سالی که هستم درک کرده‌ام که آنها در چه سختی و مشکلات دست‌وپنجه نرم و صورتشان را با سیلی سرخ می‌کنند. من با شما دیدار نکرده بودم شما (دبیر کل آسیا و رییس زون غرب آسیا) چقدر خودمانی هستید. می‌خواهیم با عراق یک تفاهم‌نامه داشته باشیم که زحمت این کار به دوش آقای ظافر خواهد بود. فضای شطرنج نیاز به حمایت دارد و باید همه دست به دست هم دهند تا به اهداف برسیم.

در این مراسم هشام علی محمدطاهر دبیر کل شطرنج آسیا چند کلمه‌ای به فارسی سخنرانی کرد و گفت: روزهای خوبی در ایران بود و درینی در این‌ مسابقات پیروز شد. این مسابقات به پایان رسید و باید تشکر کنم.

نفر اول تا هشتم بخش مردان مسابقات زون غرب آسیا:

۱- پوریا درینی ۷ امتیاز
۲- آرش طاهباز ۷ امتیاز
۳- سبحان زحمتی ۶.۵ امتیاز
۴- بردیا دانشور ۶.۵ امتیاز
۵- سید خلیل موسوی ۶ امتیاز
۶- سید کیان پورموسوی ۶ امتیاز
۷- مهدی نیکوکار ۶ امتیاز
۸- حسین عزیز از قطر با ۵.۵ امتیاز

در این مسابقات نمایندگانی از کشور سوریه، لبنان، قطر، عراق و عمان حضور داشتند. در بخش مردان ۸ بازیکن خارجی و ۳۳ بازیکن داخلی و در بخش زنان ۷ بازیکن خارجی و ۱۵ بازیکن ایرانی حضور داشتند. تنها یک بازیکن خارجی در بخش مردان هشتم و جایزه دلاری گرفت. سایر جوایز به بازیکنان ایرانی تعلق گرفت.

میترا اصغرزاده قهرمان بخش زنان

در بخش زنان نیز میترا اصغرزاده با ۷.۵ امتیاز قهرمان شد. همچنین پروا بهزاد نظیف با ۷.۵ امتیاز و طناز عزلی با ۶ امتیاز در رده دوم و سوم ایستادند.

در بخش زنان نیز ۶ نفر نخست جایزه دلاری را کسب کردند که مبلغ این جایزه به ترتیب ۶۰۰، ۴۰۰، ۳۰۰، ۲۰۰، ۱۰۰، ۱۰۰ دلار بود.

۶ نفر نخست مسابقات زون غرب آسیا بخش زنان:

۱- میترا اصغرزاده ۷.۵ امتیاز
۲- پروا بهزاد نظیف ۷.۵ امتیاز
۳- طناز عزلی ۶ امتیاز
۴- انوشا مهدیان ۵.۵ امتیاز
۵- آناهیتا زاهدی‌فر ۵.۵ امتیاز
۶- هما علوی ۵.۵ امتیاز

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha