• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402030906502
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد:

برنامه‌ریزی اوقاف برای توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذا در اربعین / موقوفات قرآنی در استان ضعیف است

برنامه‌ریزی اوقاف برای توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذا در اربعین / موقوفات قرآنی در استان ضعیف است

ایسنا/ایلام مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: اربعین سال گذشته روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه اربعین در مرز مهران توزیع می شد که امسال با توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران، این میزان افزایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین «مرتضی عزیزی» امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت، اظهار کرد:امسال  مبلغ۱۵٠میلیارد ریال اعتبار عمرانی جهت تجهیز و توسعه بقاع متبرکه استان اختصاص یافته که صرفا جهت تکمیل و احداث پروژه های عمرانی هزینه می شود و همچنین با پیگیری نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی مبلغ ۸٠ میلیارد ریال از محل مسوولیت های اجتماعی جهت تکمیل مصلاها و مساجد جامع سراسر استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به وجود ۵۴ بقاع متبرکه در استان ایلام، تصریح کرد: بیش از۳۵۰ نفر در این مکان های مقدس مشغول خدمات رسانی به مردم و زائران هستند که به مناسبت روز ملی بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه و دهه کرامت، خادمان بقاع متبرکه  استان تجلیل می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام تصریح کرد: در سال گذشته سند مالکیت برای ۵۰ موقوفه ایلام با همکاری با مسکن و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و ثبت اسناد صادر شد.

عزیزی با اشاره به طرح قرار دوازدهم گفت: این طرح که از سال گذشته آغاز شده و روز ۱۲ هر ماه بر اساس نیت واقفان امور خیریه از محل موقوفات نظیر توزیع سبد کالا، پوشاک و ... بین نیازمندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قران با محوریت بقاع متبرکه در ۱۳ رشته از ۱۶ اردیبهشت آغاز  شده و تا ۱۵ خرداد ادامه دارد، تصریح کرد: این دوره از مسابقات قران کریم، در چهار بخش آوایی انفرادی ( شامل رشته های حفظ کل، ده، بیست و پنج جز، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ادامه داد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در تیر و مردادماه در سطح بقاع متبرکه استان و  مرحله کشوری این دوره از مسابقات در آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام ادامه داد: تاکنون تعداد ۵٠٠ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کرده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

عزیزی از آمادگی اوقاف ایلام برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: اربعین سال گذشته روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه اربعین در مرز مهران توزیع می شد که امسال با توجه به پیش بینی افزایش تعداد زائران، این میزان افزایش خواهد یافت.

وی خواستار همکاری و مشارکت مردم و رسانه ها برای توسعه موقوفات قرآنی در استان شد و  تصریح کرد: موقوفات قرآنی در استان ضعیف بوده , در این زمینه نیازمند اعتماد سازی افراد خیّر برای ایجاد وقف های قرآنی و به تناسب آن توسعه فعالیت های قرآنی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره وضعیت نامناسب زائرسرای برخی از امامزادگان از نظر امکانات رفاهی و سیستم‌های سرمایشی در فصل گرما که اخیرا در فضای مجازی به آن اشاره شده است، تصریح کرد: کار اصلاح سیستم‌های سرمایشی در این زائرسراها انجام شده و همه زائرسراها با هماهنگی در اختیار همه‌ی شهروندان متقاضی استفاده از این امکانات قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha