• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402031006608
  • منبع : نمایندگی ایلام

۲ درخواست استاندار ایلام در نشست روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

۲ درخواست استاندار ایلام در نشست روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با بیان اینکه بازارچه‌های سه‌گانه‌ی مرزی استان ایلام در رونق اقتصادی کشور و تثبیت جمعیت مرزنشینان اثرگذار است، خواستار بازگشایی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مشترک با کشور عراق شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، دکتر« حسن بهرام‌نیا»  در نشست مشترک استانداران با روسای نمایندگی‌ها و سرکنسولگری‌های ایران در خارج از کشور که با حضور وزیران کشور و امورخارجه در محل وزارت امورخارجه برگزار شد، ضمن ارایه‌ی گزارشی از وضعیت استان در حوزه‌های مختلف، بر استفاده از ظرفیت‌های عمده‌ی همسایگی با سه استان دیالی، واسط و میسان عراق تاکید کرد.

وی خواستار گشایش بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی شد و تاکید کرد: بازگشایی این  بازارچه‌ها می‌تواند در رونق اقتصادی، صادرات و اشتغال‌زایی و همچنین تثبیت جمعیت در مناطق مرزی بسیار موثر باشد.

بهرام‌نیا در ادامه خواستار ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین دو کشور ایران و عراق در استان‌های واسط و میسان شد و گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد ایجاد  زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی مشترک باشیم که می‌تواند برای تقویت، توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و ارتقا درآمد مرزنشینان موثر باشد.

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه و محمدکاظم آل‌صادق سفیر ایران در کشور عراق نیز در این نشست با اشاره به مطالبات استاندار ایلام، عنوان کردند که در این خصوص با مقامات کشور عراق در ارتباط با بازگشایی سه مرز چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی رایزنی لازم انجام می‌شود.

همچنین در این نشست عنوان شد که هم‌اکنون مقدمات برقراری نشست بین مقامات مسئول عراق، سفارت ایران و استاندار ایلام برای تحقق این مهم فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha