• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402031007056
  • خبرنگار : 50534

بیمه هزار قالی‌باف زنجانی توسط بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان

بیمه هزار قالی‌باف زنجانی توسط بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: بیمه از ضروریات زندگی بشر است و باید از آن برای بهبود کیفیت زندگی بهره برد.

محمد اسماعیلی ظهر امروز (۱۰ خردادماه) در جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دستباف و پنجمین جشنواره تجلیل از فعالان حوزه فرش دستباف استان زنجان که در جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه با حداقل سرمایه می‌توان در حوزه فرش اشتغال‌آفرینی کرد، اظهار کرد: متاسفانه این هنر اشتغال‌آفرین مغفول مانده‌ است. 

وی با بیان اینکه باید با تجاری‌سازی، استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی برای ارتقاء فروش در حوزه فروش صنعت فرش استفاده کنیم، افزود: بهره‌گیری از هوش مصنوعی و فضای مجازی می‌تواند کمک‌رسان گسترش این صنعت باشد.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ، هنر، اقتصاد را باید با یکدیگر در نظر بگیریم، اضافه کرد: بایستی فرهنگ اصیل و داستان پشت فرش را حفظ کنیم.  

اسماعیلی با بیان اینکه بیمه اولین درخواست فرش‌بافان است، ابرازکرد: برخورداری از بیمه اجتماعی حق همگانی است و مشمولان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان از ۱۸ تا ۵۰ سال عشایر، ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شاغلان بخش کشاورزی، صنایع دستی و قالی‌بافان هستند. 

وی افزود: مشمولان بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در حوزه قالی‌بافی در استان حدود ۱۰۰۰ نفر و ۴۵۰۰ نفر دیگر در زیر بیمه تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند. 

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان با اشاره به عملکرد مثبت این بیمه، خاطرنشان کرد: عضویت در بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اختیاری بوده و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به مراکز ما مراجعه کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha