• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۴:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402031007060
  • خبرنگار : 71038

یک کارشناس مسائل غرب آسیا:

انقلاب اسلامی با تفکرات منطقه‌ای و بین‌المللی امام (ره) استمرار یافته است

انقلاب اسلامی با تفکرات منطقه‌ای و بین‌المللی امام (ره) استمرار یافته است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: در طول ۵ دهه گذشته انقلاب اسلامی ایران با تفکرات منطقه‌ای و بین‌المللی امام خمینی (ره) مبتنی بر مبارزه با استکبار و اشغالگری رژیم صهیونیستی شناخته شده و استمرار پیدا کرده است.

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با تاثیر اندیشه امام خمینی (ره) در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: امام خمینی( ره ) بر اساس شناخت دقیقی که از تحولات عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند در طول زمان مبارزات خود و همچنین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مورد مسائل موضع گیری و صحبت می‌کردند و در همین چارچوب بر ضدیت با اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین استکبار آمریکا و حمایت از مظلومیت و مستضعفان جهان تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه در واقع امام خمینی به عنوان یک مصلح از جهان اسلام توانستند با توجه به اندیشه‌هایشان تحولی را در افکار عمومی منطقه ایجاد کنند، ادامه داد: پس از تاکیدات ایشان در ارتباط با اهمیت مبارزه با استعمار و مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی شاهد وقوع حرکت‌هایی در عرصه منطقه‌ای بودیم و در همین چارچوب دشمن شناسی دقیق و واقعی را به جامعه مخاطب خود منتقل کردند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان اینکه تاثیرات اندیشه و نگاه امام در ارتباط با مسائل منطقه و عرصه بین‌المللی در بخش‌های قابل توجهی از غرب آسیا قابل مشاهده است، گفت: تشکیل گروه‌های مقاومت در فلسطین، لبنان و ... علی رغم فشارها و ترفندهای نظام سلطه، نتیجه اندیشه و نگاه امام است.

وی با بیان اینکه احترام بسیاری از گروه‌ها و حمایت آنها از انقلاب اسلامی بخاطر تفکرات و اندیشه‌های ضد استعماری امام خمینی (ره) است، اظهارکرد : این جمله مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "انقلاب اسلامی بدون نام حضرت امام خمینی (ره) در هیچ جا شناخته شده نیست" در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی به اثبات رسیده است و در واقع انقلاب اسلامی مبتنی بر این تفکرات در طول پنج دهه گذشته شناخته شده و استمرار پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha