• چهارشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402031007402
  • خبرنگار : 50283

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور:

۳۸ درصد نوغانداری کشور در گیلان انجام می شود

۳۸ درصد نوغانداری کشور در گیلان انجام می شود

ایسنا/گیلان معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور، با تاکید بر اینکه تلاش می شود بتوانیم صنعت نوغانداری را به جایگاه اصلی آن برگردانیم، گفت: حدود ۳۸ درصد نوغانداری کشور در استان گیلان انجام می شود.

مجید فرزانه امروز در گردهمایی احیای صنعت نوغان و پرورش کرم ابریشم بندر انزلی در جهت حمایت از مشاغل خانگی که در محل اداره نوغان سابق این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هرچند انزلی از شهرستان هایی است که قدمت بالایی در حوزه نوغانداری دارد اما این صنعت رو به فراموشی می رود در حالی که اگر علاقه مندان در جریان حمایت های دولت از نوغانداری باشند این صنعت را پیگیری می کنند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده مرکز توسعه نوغانداری کشور در زیر مجموعه معاونت امور دام از سال ۹۳ تشکیل شد و سعی کردیم با حمایت دولت از سال ۹۷ از تولید حدود ۹۷۰ تن پیله و ۲۵ هزار و ۷۰۰ جعبه تخم نوغان الان به جایی رسیدیم که توزیع تخم نوغان ما در سال گذشته بالغ بر ۴۶ هزار و ۵۰۰ جعبه بوده و ۱۷۲۱ تن پیله تر تولید کردیم و افزایش خوبی در این حوزه صورت گرفت.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور، با بیان اینکه هم اکنون در ۳۱ استان کشور پیله ابریشم پرورش داده می شود، گفت: الان به طور میانگین حدود ۷۰۰ هزار نهال توت تولید می کنیم که قبلاً فقط در استان گیلان تولید می‌شد اما اکنون در ۱۱ استان کشور تولید نهال توت داریم و امسال قرارداد تولید یک میلیون و ۱۰۰ نهال را بستیم تا بین نوغانداران توزیع شود.

فرزانه با تاکید بر اینکه تلاش می شود بتوانیم صنعت نوغانداری را به جایگاه اصلی آن برگردانیم، گفت: حدود ۳۸ درصد نوغانداری کشور در استان گیلان انجام می شود و امسال برنامه ما تولید ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان است و یکی از برنامه های ما راه اندازی کارگاه تخم نوغان در انزلی است.

وی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم در منطقه انزلی و آبکنار همیشه از بهترین کیفیت برخوردار بوده است، عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که این کارگاه راه اندازی شود تا علاوه بر اشتغال زمینه افزایش تولید را فراهم‌ کنم و لذا پیگیر هستیم این کارگاه تولید تخم نوغان را در شرکت ابریشم انزلی راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha