• پنجشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402031107487

مدیرکل بهزیستی فارس:

غربالگری بینایی کودکان در ۲۰۵ پایگاه فارس اجرا می‌شود

غربالگری بینایی کودکان در ۲۰۵ پایگاه فارس اجرا می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد که امسال غربالگری کودکان ۳ تا ۶ سال در ۲۰۵ پایگاه ثابت و سیار اجرا می‌شود.

هوشیار در آیین افتتاحیه برنامه کشوری طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳تا ۶ سال در فارس با بیان اینکه در سال گذشته  ۲۰۰هزار کودک توسط پایگاه‌های بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده‌اند و از این تعداد ۲هزار و ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلالات بینایی و ۳۶۰ کودک مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده و درمان شده‌اند، گفت: این به معنی پیشگیری از معلولیت ۳۶۰ کودک در استان فارس است.

به نقل از بهزیستی فارس، او خاطرنشان کرد: این برنامه کشوری هم اکنون در سراسر فارس اجرا می‌شود و خانواده‌های دارای کودک ۳تا ۶ سال با مراجعه به مراکز مثبت زندگی بهزیستی می توانند بینایی فرزندان خود را ارزیابی کنند.

مدیرکل بهزیستی فارس عنوان کرد: امسال ۲۰۵ پایگاه ثابت و سیار برای غربالگری بینایی کودکان در فارس فعال هستند که از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت در شیراز و ۳ پایگاه سیار نیز در مرکز استان به روستاهای هم جوار خدمات غربالگری را ارائه می‌دهند.

هوشیار پشتوانه این طرح را خانواده و اجتماع عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی گسترده در این زمینه از وظایف اجتماعی است، چرا که معلولیت، هزینه‌ها و بار سنگینی از لحاظ درمانی و روانی برای فرد، خانواده و اجتماع در پی خواهد داشت.

او اضافه کرد: بیماری تنبلی چشم شایع ترین علت ایجاد نابینایی یک چشمی در افراد زیر ۲۰ سال و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است.کودک مبتلا غالبا هیچ علامتی ندارد و چشمان او با وجود اینکه ظاهرا سالم و طبیعی به نظر می‌رسد اما از دید کافی برخوردار نیست.

مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد: در مراکز بهزیستی استان معاینه چشم کودک با Eچارت و دستگاه اپتیک پلاس انجام می‌شود و در صورت نیاز کودک به بینایی سنج و در مرحله بعد به چشم پزشک ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha