• پنجشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031107820
  • خبرنگار : 50039

نماینده غرب گلستان در مجلس عنوان کرد:

لزوم پمپاژ آب خزر به خلیج گرگان/ اقدام ارزشمند قرارگاه خاتم در عملیات لایروبی

لزوم پمپاژ آب خزر به خلیج گرگان/ اقدام ارزشمند قرارگاه خاتم در عملیات لایروبی

ایسنا/گلستان نماینده مردم شهرستان‌های غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح پمپاژ آب دریای خزر به خلیج گرگان از مطالبات مهم استان در سفر دوم رئیس جمهور خواهد بود.

عبدالجلال ایری عصر امروز پنج‌شنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ در جلسه‌ای را که پس از بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بنادر گز و ترکمن در سالن اجلاس بندر چندمنظوره ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: عدم اجرای پروژه علاج‌بخشی و احیای خلیج گرگان و جزیره آشوراده فاجعه‌های زیست محیطی عدیده و جبران ناپذیری را بر منطقه وارد می‌کرد.

وی با بیان اینکه در سال شاهد تلف شدن حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار قطعه انواع پرنده بودیم، ادامه داد: این مسائل منطقه را به لحاظ زیست انسانی و جانوری با چالش مواجه کرده بود.

نماینده کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، سفر دکتر ابراهیم رئیسی در اسفند ۱۴۰۰ به استان را پر از خیر و برکت دانست و افزود: طرح لایروبی کانال به عنوان یکی از مهمترین اقدامات علاج بخشی خلیج گرگان مطرح بود که در سفر نخست برای تصویب و عملیاتی شدن مطرح شد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ارتباط و تبادل آبی بین دریای خزر و خلیج گرگان یکی از مهمترین برنامه‌ها در راستای اجرای مطرح بود، خاطرنشان کرد: حال و وضع روزهای بد این خلیج و قطعی ارتباط با دریا را باید از زبان صیادان این منطقه شنید که تنها راه امرار معاش آنها صید و صیادی بوده و با این اقدام باری دیگر ‌امید در آنها ایجاد شده است.

ایری اقدام قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای عملیات لایروبی را کاری بسیار بزرگ برشمرد و اضافه کرد: تکمیل فاز اول این پروژه اصلی‌ترین خواسته مردم این منطقه بوده که در شرف تحقق است و سپس آغاز فاز دوم با اجرای عملیات‌های پمپاژ آب به خلیج برای بالا آوردن ارتفاع سطح آب و دیگر اقدامات را در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان را مطالبه خواهیم کرد.

وی بر لزوم پیگیری رعایت حق‌آبه خلیج گرگان تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف استان‌های گلستان و مازندران باید این حق‌آبه که مصوبه ملی است را رعایت کنند.

نماینده غرب گلستان در مجلس با اشاره به اینکه تخصیص منابع می‌تواند بر تسریع روند اجرای این پروژه‌ها کمک کند، تصریح کرد: پیمانکار و دیگر عوامل پروژه در بدترین شرایط مالی پای کار بودند و عملیات احیا نیز متوقف نشد و باید تعهدات مالی اجرایی شود تا فازهای بعدی هم عملیاتی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha