• پنجشنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402031107865
  • خبرنگار : 50455

ساخت آینده جامعه به تربیت درست در دوران پیش دبستانی بستگی دارد

ساخت آینده جامعه به تربیت درست در دوران پیش دبستانی بستگی دارد

ایسنا/قم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: دوران پیش دبستانی و هفت سال ابتدایی زندگی هر شخص بسیار مهم و ارزشمند است به نحوی که تعیین ساخت سرنوشت، انسانیت و آینده جامعه به تربیت درست در این دوران بستگی دارد و والدین، موسسین و مربی ها هر یک به سهم خود موثر هستند تا فردی را به مسیر حق راهنمایی کنند.

علیرضا رحیمی امروز ۱۱ خردادماه در همایش موسسین کودکستان های استان قم که با حضور مجتبی همتی فر معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و برخی از مسئولان استان در سالن خانه علوم و فنون برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت، افزود: مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال جاری فرمودند: «برخی نسبت به نظام تربیت رسمی نگاه کوچک انگارانه دارند»؛ متاسفانه باید گفت در آموزش و پرورش هم نسبت به کودکستان ها نگاه کوچک انگارانه داریم و کودکستانی ها را کوچک و مسائل آنان را هم پیش پا افتاده می انگاریم، درصورتی که مهمترین زمان ساخت سرنوشت کودک در این دوران است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، عنوان کرد: همانگونه که پیامبر عظیم الشان اسلام فرمودند: "الولد سید سبع سنین"، فرزند تا هفت سال حاکم(آزاد) است؛ لذا به نظر می‌رسد دورانی سرنوشت سازتر، مهم تر، با اهمیت تر و راهبردی تر از هفت سال اول زندگی نیست که خطوط اصلی تمام مراحل رشد و پیشرفت انسان در آن مشخص می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه مدیریت قبل از دبستان مهمترین اقدام است و ریزترین مسائل در این دوران مهم بر آینده کودکان تاثیرگذار است، گفت: بسیاری از والدین از من می‌پرسند که فرزندمان را به کدام مدرسه بفرستیم و من تاکید می کنم دنبال معلم خوب بگردید نه مدرسه خوب؛ زیرا فرزندان یک سال با یک مربی زندگی می‌کنند؛ سواد و مهارت مربی یک مساله مهم است.

رحیمی اظهار کرد: دوران پیش دبستانی و هفت سال ابتدایی زندگی هر شخص بسیار مهم و ارزشمند است به نحوی که تعیین ساخت سرنوشت، انسانیت و آینده جامعه به تربیت درست در این دوران بستگی دارد و والدین، موسسین و مربی ها هر یک به سهم خود موثر هستند تا فردی را به مسیر حق راهنمایی کنند.

وی تصریح کرد: چیدمان کلاس، محتوای آموزشی و نوع مراودات و صحبت با کودکان و تمام فعالیت ها در این دوران برروی آن ها تاثیرگذار است.

رحیمی با بیان اینکه کودکان با فطرت الهی خط خود را پیدا می کنند، گفت: تامین نیازهای عاطفی، اجتماعی و اخلاقی کودکان در مراودت با یکدیگر تامین می‌شود و می توان گفت که ما کودکان را تربیت نمی کنیم بلکه آنان در مواجهه با هم تربیت می شوند؛ بنابراین باید مربیانی که به کار گیریم که یادبگیرند چه اقدامی انجام ندهند و همه فکر کنیم که اقدامات ما طبق مصلحت باشد.

وی تاکید کرد: یکی از خلاءهای جدی ما کاهش جمعیت است که مربیان پیش دبستانی می توانند در این خصوص اثرگذار باشند، زیرا هم بازی نداشتن کودکان خلاء جدی و خطر بیخ گوش جامعه ما است که باید تدابیر مهمی در این خصوص اندیشیده شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha