• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402031207930
  • خبرنگار : 50250

امام جمعه شهرکرد:

پدیده زیرمیزی مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد

پدیده زیرمیزی مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرار بگیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به پدیده زیرمیزی، گفت: برخی از پزشکان از بیماران هزینه‌های گزاف طلب می‌کنند که بسیاری از افراد توان پرداخت آن را ندارند، این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد، البته برخی پزشکان نیز منصف هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۲ خردادماه در دیدار با وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه دولت سیزدهم کارنامه خوبی در تمامی زمینه‌ها دارد، اظهار کرد: این دولت منویات مقام معظم رهبری را دنبال می‌کند و در عرصه‌های مختلف درخشیده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان باید عدالت محقق شود، توضیح داد: گاهی به بهانه مقرون به صرفه نبودن جمع بزرگی از افراد در مناطق محروم از خدمات درمانی محروم می‌شوند، کرامت انسانی حکم می‌کند که هیچ چیزی را قربانی موضوع دیگر نکنیم، همه باید از امکانات درمانی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه جمعی از مردم توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را باوجود حمایت‌های بیمه‌ای را ندارند، خاطرنشان کرد: هزینه‌های درمان سنگین است و بسیاری از افراد از این خدمات درمانی محروم می‌شود.

نکونام با اشاره به پدیده زیرمیزی، گفت: برخی از پزشکان از بیماران هزینه‌های گزاف طلب می‌کنند که بسیاری از افراد توان پرداخت آن را ندارند، این مسئله مورد توجه قرار بگیرد، البته برخی پزشکان نیز منصف هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نظام ارجاع و پزشک خانواده هنوز در بین مردم نهادینه نشده است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی توسط مسئولان مربوطه صورت بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه گزارشات موثقی از سقط جنین غیرقانونی در چهارمحال و بختیاری داریم، توضیح داد: این مسئله باید پیگیری شود، البته حمایت در درمان ناباروری ضعیف است و باید حمایت بیش‌تر شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha