• جمعه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402031208052
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دادگستری اردبیل تاکید کرد:

ضرورت حمایت های مالی لازم از قهرمانان ورزشی اردبیل

ضرورت حمایت های مالی لازم از قهرمانان ورزشی اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه کارگروه آسیب شناسی و ارتقای کارکرد ورزش اردبیل بر پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی با انتقاد از ناکارآمدی برخی نظارت ها به ویژه در حوزه مالی ورزش، بر ضرورت حمایت های لازم از قهرمانان تاکید کرد.

جلال آفاقی ۱۲ خرداد در جلسه کارگروه تخصصی ورزشی آن معاونت، با اشاره به برخی گزارش ها از مبالغ نامتناسب تعیین شده برای برگزاری مسابقات ورزشی و حتی وصول مبالغ به حساب شخصی افراد و همچنین برگزاری مسابقات در رده های سنی پایین که غیر از آسیب رسانی هیچ نفعی ندارند، افزود: با وجود تمام محدودیت های مالی، در صورت مدیریت صحیح منابع، می توان به وضعیت مطلوبتری دست یافت.

وی با انتقاد از ناکارآمدی برخی نظارت ها به ویژه در حوزه مالی ورزش، ضرورت بررسی فنی درخواست های برگزاری مسابقات از تمام شاخصه ها و نظارت بر نحوه وصول مبالغ و هزینه ها را یادآورشده، از متولیان امر در اداره کل ورزش و جوانان خواست دراین خصوص به وظایف قانونی خود به نحو شایسته عمل نمایند.

این مقام قضایی مشکلات و محدودیت های مالی قهرمانان ورزشی را غیر قابل قبول دانسته، با تشریح کارکرد میادین ورزشی در عرصه بین المللی به عنوان دیپلماسی موثر، ساماندهی خیرین ورزشی و شناسایی و جلب مشارکت خیرین را در جهت حمایت از عرصه سرنوشت ساز ورزش خواستار شد.

ضرورت توجه بیش از پیش به ورزش بانوان، ارتقای آگاهی ورزشکاران در خصوص عوارض غیر قابل جبران مکمل ها و خطر سلامتی و جانی، همکاری ادارات و سازمان های دارای سالن ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان درخصوص امکان استفاده عموم مردم از امکانات ورزشی با محوریت جوانان و نوجوانان محلات کم برخوردار، ضرورت استقرار آمبولانس و پزشک در تمامی مسابقات و فعال سازی کمیته های قضایی و انضباطی تمامی هیات های ورزشی از جمله موارد مطروحه در جلسه بود.

گفتنی است؛ در این جلسه از صمد بابازاده قهرمان پرافتخار ورزشی استان و دارای رتبه ها و مقام های برتر ملی و جهانی در پی بازگشت از صعود به اورست تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha