• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402031308402
  • منبع : نمایندگی سمنان

سفر محسن رضایی به سمنان

رضایی: امام ایستادگی را در وجود ملت ایران تازه کرد

رضایی: امام ایستادگی را در وجود ملت ایران تازه کرد

ایسنا/سمنان محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور طی سفری وارد استان سمنان شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان مورد استقبال رسمی هاشمی، استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

محسن رضایی همچنین با حضور در گلزار شهدای گمنام سمنان به شهدای این دیار شهیدپرور ادای احترام کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در این برنامه که با اعضای شورای تامین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان برگزار شد به ساحت هشت شهید گمنام آرامیده در گلزار شهدای گمنام سمنان ادای احترام کرد.

رضایی در ادامه در دیدار با استاندار سمنان ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب گفت: به شهدای مظلوم بیدار کننده ملت ایران  در حادثه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، درود می فرستم. 

وی با بیان اینکه روحانیت معظم در دفاع مقدس ثابت کردند که در همه عرصه ها حضور فعال دارند، افزود: امام (ره) اعتماد به نفس و ایستادگی را در وجود ملت ایران تازه کرد. 

رضایی با اشاره به دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان استان سمنان در لشکر علی ابن ابیطالب (ع) و در تیپ ۱۲ قائم (عج)، شجاعانه و مخلصانه وارد میدان شدند.

هاشمی، استاندار سمنان نیز ضمن خیرمقدم به دکتر محسن رضایی گفت: استان سمنان با پرچمداری حجت الاسلام والمسلمین مطیعی به عنوان پایلوت وحدت در کشور است. 

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین مطیعی امام جمعه سمنان همواره بعنوان یکی از حامیان اساسی دولت آیت الله رئیسی مطرح هستند، افزود: موفقیت های استان سمنان  در حوزه های مختلف با توصیه ها و ارشادات پدرانه حجت الاسلام والمسلمین مطیعی است.  
بازدید معاون رئیس جمهور از خودرو سازی فردا، شرکت تولیدی الگانت و چند واحد دیگر از دیگر برنامه های رضایی در این سفر است.

استان سمنان یک‌ ایران کوچک در تمام زمینه ها است.

همچنین سید محمدرضا هاشمی ، استاندار سمنان در دومین جلسه کارگروه اقتصادی ، سرمایه گذاری و اشتغال استان سمنان که با حضور دکتر محسن رضایی ، معاون اقتصادی رئیس جمهور در محل سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام واقعه ۱۵ خرداد گفت : استان سمنان بر اساس جمعیت ، جزو استانهایی است که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و کشور نموده است.
استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان اضافه کرد: استان سمنان به معنای واقعی ، یک‌ ایران کوچک در تمام زمینه ها است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان ، استانی عالم پرور با مردمانی متدین و انقلابی است و مردم این استان در ابتدای انقلاب در غائله گنبد و در انتهای جنگ‌ نیز در عملیات مرصاد خوش درخشیدند.‌
وی با اشاره به اینکه استان سمنان بالغ بر ۷۵۰۰۰ نفر دانشجو دارد که میانگین جمعیت دانشجویی استان از میانگین کشور بالاتر است ، تصریح کرد: خوشبختانه وفاق و صمیمیت بسیار خوبی را در استان سمنان شاهد می باشیم.
هاشمی ، استان سمنان را استانی صنعتی ، معدنی و کشاورزی معرفی کرد که واحدهای مختلف فعال و پر ظرفیتی در این استان وجود دارد.
وی تردد بیش از ۲۰ میلیون‌ زائر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از مسیر استان سمنان را بالاترین افتخار مردم استان برشمرد و گفت: خوشبختانه در بحث عملیاتی نمودن شعار سال بعد از استان همدان، استان دوم‌کشور می باشیم و در رشد اقتصادی نیز بعد از استانهای خوزستان و بوشهر سومین استان کشور هستیم .
هاشمی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با احیای واحدهای راکد اقتصادی و صنعتی استان ، تعداد ۲۳۰۰ نفر مجددا به کار بازگشته اند ، اظهار کرد: بعد از ۱۸ سال نرخ بیکاری استان سمنان در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۵.۷ درصد رسید و در آخرین اعلام سازمان آمار کشور ، استان سمنان کم‌ بیکار ترین استان کشور معرفی شد.
استاندار سمنان با اعلام اینکه جلسات مختلف بخش خصوصی به صورت هفتگی با حضور استاندار سمنان برگزار می شود ، افزود: بالغ بر ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی کشور به استان سمنان‌ پرداخت شده است.
وی با اعلام این که در استان سمنان سالانه ۱۲۰ هزار تن انگور تولید می شود ،گفت: ارزش ریالی و گردش اقتصادی حاصل از فروش پسته در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان است.‌
وی همچنین از تولید بیش از ۱۰ درصد از زردآلوی کشور در استان سمنان خبر داد و گفت: در بحث مصوبات سفر ریاست جمهور به استان ، استان سمنان موفق شده است تا بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات مصوب سفر جذب نماید.
استاندار ، یکشنبه های صنعتی و بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان را یکی از برنامه های مستمر استان در رشد تولید و گره گشایی از واحدهای صنعتی و تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت : یک‌ میلیون و ششصد هزار راس دام سبک در استان سمنان وجود دارد و در سال گذشته ، استان سمنان ، تنها استان کشور بود که بیش از ۱۰۰۰۰ تن نهاده دامی مدت دار را دریافت و در اختیار دامداران استان قرار داد.
استاندار سمنان مهمترین چالش عمده استان سمنان را تامین آب عنوان کرد و گفت: در این زمینه با مشکل جدی مواجه می باشیم .
هاشمی اضافه کرد: چشمه روزیه در شهرستان مهدیشهر بعنوان تامین کننده آب سه شهرستان سمنان ، مهدیشهر و سرخه ، در گذشته ۱۲۵۰ لیتر آبدهی داشته است که متاسفانه این عدد در حال حاضر به ۲۱۰ لیتر کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اینک در شهرهای سمنان و شاهرود با بحران جدی آب مواجه می باشیم و استدعا داریم چه در بحث کوتاه مدت با ایجاد سد فینسک و چه در دراز مدت با روشهای دیگر منابع آبی جدید برای استان سمنان تامین گردد.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر به مسافران و زایران استان سمنان عنوان کرد : استان سمنان در مسیر عبور زائران حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام قرار گرفته و بی تردید همه ما مکلف به تامین نیازها و اسباب آرامش و سفر بی دغدغه برای مسافران و زائران می باشیم.‌
وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰ واحد تولید کننده قطعات خودرو و ۳۲ واحد تولید دارو های دامی در استان سمنان گفت: استان سمنان رتبه اول گچ و نمک کشور را دارا می باشد و این استان ، به معنای واقعی یک‌ ایران کوچک در تمام زمینه ها است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha