• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402031308404
  • خبرنگار : 50291

اختتامیه کنگره ملی سالگرد قیام ۱۵ خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

اختتامیه کنگره ملی سالگرد قیام ۱۵ خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

ایسنا/تهران اختتامیه کنگره ملی شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد شامگاه جمعه ۱۲ خرداد ماه در مصلی نماز جمعه قرچک برگزار شد.

در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا فخاری استاندار تهران، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و بخشداران شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا و مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان قرچک حضور داشتند.

حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان قرچک در سال‌های استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و صحنه‌های مختلف ثابت کردند که تا پای جان از خون شهدای ۱۵ خرداد که در این دیار به زمین ریخته شده دفاع می‌کنند.

نوش‌ آبادی افزود: ۶۰ سال قبل در ۱۵ خرداد سال ۴۲ هزاران نفر از مردم ورامین، پیشوا و قرچک در حمایت از مرجعیت شیعه و امام راحل و دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند و در منطقه باقرآباد در حالی که کفن بر تن داشتند، با دژخیمان سفاک رژیم شاه مواجه شدند و با دست خالی فریاد یا مرگ یا خمینی سر دادند و جان خود را تقدیم راه خدا کردند.

وی اظهار کرد: شهدای مظلوم ۱۵ خرداد تا پای جان برای دفاع از حریم ولایت و مرجعیت شیعه حراست و خون خود را تقدیم کردند تا اهداف و آرمان‌های انقلاب و پیروزی انقلاب زنده بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم این دیار همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و اجازه نمیدهند که کسی حریم ولایت فقیه را خدشه دار کند و این ایستادگی را در اغتشاشات سال قبل به نمایش گذاشتند و ثابت کردند که اجازه نمی‌دهند خون شهدای ۱۵ خرداد هدر رود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha