• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402031308457
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

زیرسازی بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان

زیرسازی بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ هزار متر مربع از خیابان های حاشیه شهر زاهدان زیرسازی شده است.

بیک مداح در گفت وگو با ایسنا- افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال ۹۸ تاکنون در ۹ منطقه شامل ۶ محله و ۳ روستای حاشیه شهر زاهدان (کشاورز۸ ، ابوذر ، سیستان ، پیربخش ، آزادی ، ۲۴ متری ولایت و روستاهای حاجی آباد، دایی آباد و خلیل آباد) فعالیت عمرانی داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در ادامه با اشاره به اجرای ۳ فاز ساماندهی در حاشیه شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن گفت: مجموعا برای ۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر طرح تفکیکی تهیه شده و تا کنون ۱۶۸کیلومتر از خیابان های حاشیه شهر تعریض ، لایروبی ، تسطیح زیرسازی و نهایتاً آسفالت شده است.

وی اظهار کرد: افزون بر این ، تاکنون ۷۴هزار متر مربع از آسفالت قدیمی و آسیب دیده در این مناطق توسط ماشین آلات عمرانی جمع آوری و ۶۳ هزار متر مکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع آوری شده است.

وی در ادامه افزود: ساکنین این مناطق و حافظه شهری زاهدان به یاد دارد که مسیل سیستان و مسیل ابوذر از نقاط به شدت آلوده و غیر قابل تردد زاهدان بودند و امکان حضور و زندگی در این مناطق بدون ماسک برای افراد غیر بومی عملا غیر ممکن بود که به حول و قوه الهی و توفیق همکارانمان در بنیاد مسکن ، این معظل بزرگ برطرف شد و نمای شهری این مناطق با احداث کانال بتنی  تعریض خیابان ، آسفالت جدول‌گذاری ها و پیاده روسازی هایی که صورت گرفته ، شأن و کرامت انسانی را به ساکنین این مناطق بازگردانده است.

وی در پایان گفت: تاکنون نیمی از رقم اعتبار موافقت شده در طرح ساماندهی زاهدان به بنیاد مسکن تخصیص یافته و تخصیص باقیمانده اعتبار به تکمیل و توسعه فعالیتهای عمرانی در حاشیه شهر و آینده این کلان شهر استان کمک خواهد کرد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha