• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402031308656
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان:

اپراتورهای مخابراتی زیرساخت‌های خود را توسعه دهند

اپراتورهای مخابراتی زیرساخت‌های خود را توسعه دهند

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: اپراتورهای مخابراتی برای رفع اختلال اینترنت باید زیرساخت‌های حوزه کاری خود را توسعه بدهند.

اسماعیل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: همه اختلالات شبکه اینترنت مرتبط با زیرساخت‌های مخابراتی نبوده و باید شرکت‌های خدماتی‏، اپراتورها و سرویس‌دهنده‌ها نیز مشکلات خود را رفع و به توسعه زیرساخت‌ها بپردازند.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط مختلف استان اصفهان در حال انجام بوده و با تعریف طرح «نجما» برای توسعه امکانات، شبکه فیبر نوری توسعه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان، ادامه داد: اتصال ۲۰۰ هزار نقطه به شبکه فیبر نوری یکی از برنامه‌های مهم در استان تا پایان سال ۱۴۰۲ است که مستلزم همکاری مسئولان شهرستانی است.

وی اضافه کرد: با اجرای چنین طرحی سرعت دسترسی به اینترنت افزایش یافته و مشترکان از خدمات بیشتری بهره می‌برند.

به گفته قربانی، شبکه مسی که در حال حاضر برای ارتباطات تلفن ثابت استفاده می‌شود سرعت اینترنت را نمی‌تواند افزایش دهد و فاصله تا مرکز در میزان سرعت تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از فضای مجازی و فناوری‌های نوین به میزان سرعت بستگی داشته، تصریح کرد: بسیاری از این نارضایتی‌ها به سبب سرعت بوده که با اجرای شبکه‌های فیبر نوری رفع خواهد شد و البته سرویس دهنده نیز باید سهم خود را در ارائه خدمات ایفا کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان به ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه اشاره کرد و یادآور شد: این شاخص برای تلفن‌های ثابت در استان ۴۶ درصد و برای تلفن همراه ثبت نامی ۱۴۰ درصد و تلفن همراه دایر ۱۰۵ درصد است.

وی درباره اجرای شبکه فیبر نوری در تیران و کرون نیز گفت: این پروژه در بخش‌هایی از این شهرستان اجرایی شده که منطقه مسکن مهر ۱۹۵ واحدی بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسید و مابقی شهر نیز در دستور کار قرار گرفت.

قربانی به‌روز رسانی خدمات تلفن ثابت را منجر به ارائه اینترنت تا ۵۰ مگابایت برای مشترکان اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha