• شنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1402031308768
  • خبرنگار : 71442

برای امامشان ویژه نوشتند

برای امامشان ویژه نوشتند

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) مطبوعات و نشریات داخلی کشورمان، ویژه‌نامه‌هایی را برای بنیانگذار انقلاب اسلامی منتشر کرده‌اند. همچنین تیتر بسیاری از روزنامه‌ها با مضامینی درباره امام (ره) انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، «امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست»، «جهان اسلام در سوگ امام خمینی»، «روح خدا به خدا پیوست»، «روح بلند امام به ملکوت اعلا پیوست» و ... از جمله تیترهایی بودند که ۱۴ خرداد ماه ۶۸ بر روی صفحه نخست روزنامه‌های کشورمان نقش بست تا ناقل یکی از تلخ‌ترین اخباری باشند که مردم ایران حداقل در چهار دهه‌ی گذشته شنیده‌اند.

حالا ۳۴ سال پس از آن اتفاق دردناک، رسانه‌های ایران ویژه‌نامه‌هایی را در آستانه سالگرد ارتحال امام منتشر کرده‌اند که در گزارش زیر به جزئیات برخی از آنها می‌پردازیم:

روزنامه‌ها برای امامشان ویژه رفتند

روزنامه فرهیختگان با انتشار تصویری نقاشی‌شده از امام (ره) در پس زمینه آبی، ویژه‌نامه‌ای با تیتر یک «امامِ عقلانیت امامِ نه به انفعال» را منتشر کرده و همچنین طرح این پرسش را در دستور کار قرار داده است که «جمع عدالت و آزادی در مکتب امام چطور به کار ایران ۱۴۰۲ می‌آید؟»

روزنامه‌ها برای امامشان ویژه رفتند

همچنین روزنامه «ستاره صبح» همزمان با سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با انتشار تصویری معروف از امام (ره) آن‌هم در پس زمینه آبی، عنوان «انتخابات میراث امام» را انتخاب کرده و این جمله از ایشان را یادآور شده است که «انتخابات در انحصار هیچ کس نیست».

این ویژه‌نامه همچنین روایتی از سخنان امام(ره) پس از ورود به ایران در بهشت زهرا، بایدها و نبایدها در نگاه امام، توصیه امام به شورای نگهبان، نظر امام درباره نظامیان، سیاست و انتخابات، منشور حقوق شهروندی برای همه اعصار و همچنین ماجرای دیوان شعر امام داشته است.

روزنامه‌ها برای امامشان ویژه رفتند

روزنامه جام جم نیز به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با انتشار چهره خندان ایشان، از عنوان «امام تحول» استفاده کرده و نگاهی به جریان هنری ایران پس از پیروزی انقلاب و همچنین گفت‌وگوهایی با محافظ امام و حجت الاسلام حمید روحانی داشته و به موضوع حقوق زنان پرداخته داشته است.

روزنامه‌ها برای امامشان ویژه رفتند

اما همشهری با تیتری با عنوان «مکتب حاج قاسم راه حراست از حقیقت امام» در گفت‌وگو با اساتید دانشگاه چرایی تحریف‌های اندیشه حضرت امام (ره) در جامعه را بررسی کرده است.

مهمترین عاملی که باعث تحریف شخصیت امام می‌شود، تحریف جامعیت امام با نگاه ناقص به اجزای شخصیتی ایشان، نگاهی به دوگونه تحریف شخصیتی امام و راه‌های مقابله با آن از محورهایی است که در ویژه‌نامه همشهری به آنها پرداخته شده است.

روزنامه‌ها برای امامشان ویژه رفتند

در میان روزهای صبح امروز، خراسان با انتشار تصویری از سخنرانی امام در بین مردم تیتری با عنوان «جاودانه‌های اندیشه روح ا...» را برای صفحه اول امروز خود انتخاب کرده است.

روزنامه‌ها برای امامشان ویژه رفتند

ویژه‌نامه قدس به مناسبت سالگرد ارتحال امام (ره) با عنوان «چالش روایت آنکه عارف، فیلسوف، شاعر، فقیه و رهبر بود» منتشر شده است. 

ایده جنگ فقر و غنا، شورشی علیه انگاره‌های محافظه کارانه، نقش احیاگر امام در شرایط اجتماعی زنان، امام خمینی (ره) معجزه الهی، پیشرفت در مسیر امام (ره) و همچنین خط قرمز امام (ره) از عناوینی است در این ویژه‌نامه به آنها پرداخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha