• یکشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402031409081

ایسنا گزارش می‌دهد؛

اقدامات شهرداری قم برای ۱۴ و ۱۵ خردادماه

اقدامات شهرداری قم برای ۱۴ و ۱۵ خردادماه

ایسنا/قم اقدامات انجام شده از سوی شهرداری قم برای ۱۴ و ۱۵ خردادماه اعلام شد.

همزمان با ایام تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خردادماه اقدامات مختلفی از سوی شهرداری قم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، این اقدامات شامل تبلیغات محیطی، حمل و نقل، آماده‌سازی کمپ‌های استراحت‌گاهی و ... می‌شود.

برپایی ایستگاه صلواتی همزمان با رحلت امام خمینی(ره) در قم

ایستگاه صلواتی همزمان با سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در عوارضی قم-تهران جنب مسجد اهل‌بیت(ع) در روز ۱۴ خردادماه برپا می‌شود.

این ایستگاه صلواتی با مشارکت شهرداری قم، سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اجرایی می‌شود.

فعالیت این ایستگاه صلواتی از امروز ۱۳ خردادماه تا غروب روز ۱۴ خردادماه ادامه خواهد داشت.

آماده‌باش سازمان پایانه‌های شهرداری قم جهت ارائه خدمات به زائرین ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد

سید رضا حسینی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از شرکت‌کنندگان مراسم ارتحال حضرت امام (ره) قبل و یا بعد از مراسم جهت زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به قم سفر می‌کنند، اظهار کرد: همه‌ساله این سازمان میزبان این زائرین بوده و جهت رفاه حال زائرین اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: ستاد خدمات‌رسانی ویژه این ایام با همکاری پرسنل حمل‌ و نقلی، پلیس راهور، نماینده سازمان حمل‌ونقل استان جهت ارائه خدمات مطلوب تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پارک‌سوار شمالی که همه‌ساله اکثر زائرین به این محل رجوع می‌کنند آماده‌سازی شده است، افزود: جایگاه پارک اتوبوس‌ها در حال آماده شدن بوده و ماشین‌های سنگین از پارک‌سوار تخلیه‌شده‌اند و سرویس بهداشتی، نمازخانه و ستاد خدمات‌رسانی در پارک‌سوار شمالی آماده ارائه خدمات است.

حسینی خاطرنشان کرد: بنرهای تسلیت، خیرمقدم و راهنمای مسیر در پارک‌سوار شمالی نصب گردیده است و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این ایام در پارک‌سوار شمالی برنامه‌ریزی‌شده و برگزار می‌گردد.

اکران ۱۶۰۰ مترمربع بنر همزمان با ۱۴ و ۱۵ خرداد در سطح شهر/انجام فضاسازی راهپیمایی ۱۵ خرداد در قم

مهدی کلانترزاده با اشاره به آماده‌سازی و فضاسازی شهری همزمان با سالروز ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و راهپیمایی یوم‌الله ۱۵ خرداد اظهار کرد: مجموعه شهرداری قم در این ایام با بسیج همه امکانات و تجهیزات با توجه به تعطیلات و حجم بالای ورود مسافران و زائران در آماده‌باش کامل است.

وی یکی از اقدامات مهم در این راستا را اکران بنرها در سطح شهر دانست و افزود: چاپ و نصب بیش از ۱۶۰۰ مترمربع بنر در قالب بنرهای پرتابل، استرابورد، عرشه پل و آویز  و نصب در بیش از ۳۸۰ نقطه از سطح معابر اصلی شهر و عرشه بزرگ عوارضی قم- تهران همزمان با این ایام انجام‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: به‌منظور برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم‌الله تاریخ‌ساز ۱۵ خرداد از بیت تاریخی امام راحل(ره) به سمت حرم مطهر نیز هماهنگی‌های لازم با تبلیغات اسلامی صورت گرفته و فضاسازی‌های لازم انجام‌گرفته است.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی در عوارضی قم-تهران خبر داد و گفت: این ایستگاه صلواتی جنب مسجد اهل بیت(ع) در روز ۱۴ خردادماه همزمان با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اقدام به خدمات‌رسانی می‌کند.

خدمت‌رسانی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی قم در ۱۴و۱۵خرداد/ از اعزام اتوبوس به مرقد امام خمینی(ره) تا ورود خودروهای دربستی برای خدمات‌رسانی

علی نیک ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل و نیز قیام خونین ۱۵خرداد، از برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی با همکاری عوامل انتظامی و راهور استان ویژه رانندگان اعزامی به مرقد امام راحل خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: برای کلیه خودروهای اعزامی به مرقد مطهر امام بازدید فنی و سرویس‌های دوره‌ای صورت پذیرفته است .

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با بیان آماده‌باش قرار گرفتن کلیه ناوگان این سازمان، از تقویت خط پارک‌سوار و جمکران جهت رفاه و سرویس‌دهی بهتر به زائرین و مسافران خبر داد.

به گفته وی، با توجه به حضور گسترده زائران حرم مطهر حضرت معصومه و نیز مسجد مقدس جمکران، کلیه خودروهای سرویس دربستی این سازمان به‌منظور افزایش خدمات‌رسانی به ناوگان در این ایام اضافه خواهد شد.

آماده‌سازی اطراف مسجد مقدس جمکران برای تعطیلات نیمه خرداد/آماده‌باش کامل عوامل منطقه ۵ قم

زین‌العابدین قراچورلوی با اشاره به فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد و اقدامات منطقه ۵ شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به تعطیلات چندروزه نیمه خرداد، همه عوامل و تجهیزات خدمات شهری، فضای سبز، تخلفات شهری و... منطقه ۵ در آماده‌باش کامل هستند.

وی از آماده‌سازی پارکینگ‌های یاوران مهدی(عج)، پارکینگ‌های ۳ و ۴ و همچنین پارکینگ آل یاسین خبر داد و گفت: اقدامات مختلفی در اطراف مسجد مقدس جمکران به‌منظور خدمت‌رسانی به مسافران و زائران انجام‌شده است که افزایش و بهبود روشنایی‌ها و بازگشایی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی ازجمله اقدامات بوده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد، اقدامات در این زمینه را مورد توجه قرار داد و افزود: اهتزاز ۱۵۰ عدد پرچم، نصب ۸۰ بنر رحلت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد و فضاسازی بلوار پیامبر اعظم(ص) ازجمله این فعالیت‌های بوده است.

وی با بیان اینکه در هر شیفت ۴۵ نفر از عوامل منطقه ۵ در آماده‌باش و مشغول ارائه خدمات هستند، مطرح کرد: امیدواریم با آمادگی کامل ماشین‌آلات و عوامل انسانی بتوانیم خدمتگزاران خوبی به زائران مسجد مقدس جمکران باشیم.

اسکان زائرین و مسافرین در کمپ‌های اقامتی بوستان‌های شهر قم در ۱۴ و ۱۵ خرداد

پیام جوادیان با اشاره به تعطیلات نیمه خردادماه و فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: به دلیل اینکه شهر مقدس قم شاهراه اصلی کشور بوده و در مسیر شرکت‌کنندگان مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) قرار دارد؛ برای اسکان زائرین و مسافرین برنامه‌ریزی‌هایی توسط شهرداری قم انجام‌شده است.

به گفته وی، برای اسکان و استقرار چادرهای مسافرتی در بوستان‌های فدک منطقه سه، بوستان حضرت مهدی(عج) منطقه یک، بوستان امام رضا(ع) در منطقه دو و بوستان نیایش و نیاز در منطقه پنج، در اختیار زائرین و پیش‌بینی‌شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم ادامه داد: با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و استقرار نیروهای آتش‌نشانی و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات و عوامل شهری و سایر عوامل اجرایی جهت تأمین امنیت در بوستان‌ها هماهنگی‌ها انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: تمام این موارد با نظارت ستاد سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم و کمیته صورت گرفته است و امکاناتی نظیر غرفه‌های مایحتاج عمومی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و... در اختیار زائرین و مسافرین قرار خواهد گرفت.

آماده‌باش شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران در نیمه خرداد

سید محسن میر هادی در تشریح برنامه‌های شهرداری ویژه ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار کرد: با توجه به حضور خیل عظیم زائرین در شهر مقدس قم که در قالب کاروان‌های اعزامی برای شرکت در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عزیمت می‌کنند، هرسال به‌منظور بهره‌مندی از فیوضات معنوی بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران شاهد توقف و حضور ایشان در شهر مقدس قم هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری قم به‌منظور تامین رفاه حال زائرین گرامی با بسیج امکانات و نیروها در راستای خدمات‌رسانی مطلوب در این ایام، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ویژه‌ای را به اجرا می‌گذارند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: آماده‌باش ۲۰۰۰ نفر نیروی خدمات شهری، فضای سبز، آتش‌نشانی، تخلفات شهری و همچنین انواع ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری مورد نیاز اعم از خودروی حمل پسماند، تانکر آب، خودروهای جاروب و جدول شوی به صورت تمام‌وقت در ایام تعطیلات از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی افزود: فضاسازی، سیاه پوشی و نصب بنر در میدان روح‌الله و بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) همچنین جمع‌آوری پارچه‌های رنگی و خاموش نمودن ریسه‌های سطح شهر، کنترل و تهیه تابلوها و نصب بنرهای راهنما به منظور اطلاع رسانی رسانی به زائرین از ورودی‌های شهر پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، تسطیح و آماده‌سازی پارکینگ‌های سطح شهر و پارک‌سوار شمالی، پارک‌سوار امیرکبیر، پارک‌سوارهای پیرامون مسجد مقدس جمکران و تأمین روشنایی و آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

میر هادی در ادامه بیان کرد:  آماده‌سازی و تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در پارک‌سوارها، بوستان‌ها و هسته مرکزی، استقرار کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگی، و تأمین اقلام ضروری اعم از آب‌معدنی و یخ بهداشتی، توزیع بروشور، نقشه و محصولات فرهنگی، جانمایی و صدور مجوز برای استقرار ایستگاه‌های صلواتی هیئات و ادارات استان در مکان‌های مناسب و توزیع کیسه‌های زباله در بین خودروها از دیگر موارد مهم اجرایی در این ایام خواهد بود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره  به برگزاری راهپیمایی یوم ا... ۱۵ خرداد بیان کرد: برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی، شستشو، نظافت و آذین‌بندی مسیر راهپیمایی از میدان روح‌الله، خیابان معلم، چهارراه شهدا، خیابان ارم و پیرامون شبستان حضرت امام خمینی(ره) انجام گرفته است.

وی همچنین از همکاری با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص تأمین و اعزام ماشین‌آلات بالابر به منظور تصویربرداری و تأمین خودرو برای سیستم صوت خبر داد.

میر هادی همچنین در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر از فعالیت و آماده‌باش و استقرار اکیپ‎های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و موتورسیکلت‌هایEFT و ایستگاه‎های چهارده‌گانه آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر و ورودی شهر خبر داد.  

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و ساماندهی نیروهای اداره کل تخلفات شهری اظهار کرد: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل سد معبری و تکدی گری به صورت شبانه‌روزی در آماده‌باش هستند تا با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی احتمالی برخورد لازم صورت پذیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری همچنین از آماده ‎سازی تمام بوستان‏های سطح شهر خصوصاً بوستان‎های فدک، انتظار، مهدی (عج) و امام رضا (ع) به منظور استراحتگاه و اسکان موقت آنان در این ایام خبر داد.

وی در پایان تصریح کرد: سامانه ۱۳۷ در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، به ‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت پیام‌های شهروندان و همچنین انجام امور اطلاع‌رسانی و راهنمایی زائران و مسافران شهر مقدس قم خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha