• یکشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اندیشه امام و رهبری
  • کد خبر: 1402031409104
  • خبرنگار : 50291

حاشیه‌نویسی خبرنگار ایسنا از سی و چهارمین سالگرد رحلت امام

حاشیه‌نویسی خبرنگار ایسنا از سی و چهارمین سالگرد رحلت امام

سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) از صبح امروز یکشنبه ۱۴ خرداد ماه ساعت ۸ صبح در مرقد مطهر ایشان و با حضور اقشار مختلفی از دوستداران حضرت روح الله برگزار شد.

به گزارش ایسنا ،عاشقان حضرت روح الله از یکی دو شب گذشته با حضور در حرم امام مستقر شده و خود را آماده سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد کرده بودند ؛ بامداد امروز نیز از حوالی ساعت ۵ صبح در مسیرهای مختلف به سمت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به علت ازدحام شدید مشتاقان حضور در حرم امام راحل ترافیک‌ سنگینی ایجاد شده بود و عاشقان امام راحل با وجود گرمای شدید به سمت حرم حرکت می‌کردند.

در مسیر های منتهی به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ترافیک‌ سنگین خودروهای عمومی و شخصی،  زنان و مردان؛ پیر و جوان پیاده به سمت حرم حرکت می کردند.

ازدحام جمعیت در حدی بود که تمامی رواق‌ها و شبستان‌ها ، حوالی ساعت ۸ صبح پر شده بود و جمعیت برای ورود مقام معظم رهبری به حرم امام ثانیه به ثانیه چشم انتظار بودند و لحظه‌شماری می‌کردند.

دقایقی از ساعت 9 گذشته بود که با ورود مقام معظم رهبری در جایگاه سخنرانی مردم و ارادتمندان امام راحل از جای خود برخاستند و با ندای الله اکبر،  خامنه‌ای رهبر  از رهبر معظم انقلاب استقبال و با رهبر خود تجدید میثاق کردند.

حتی لحظاتی بعد از آغاز بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری نیز شعارها ادامه داشت تا آن‌جا که ایشان حاضران را دعوت به سکوت کرده و سخنان خود را دنبال کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی دقایقی درباره امام راحل سخن گفت.

در حاشیه این مراسم حامد یزدی مهر جانشین استاندار تهران در ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که «در ۱۴ خرداد عاشقان معمار کبیر انقلاب در حرم مطهر امام راحل برای تجدید بیعتی دوباره حضور پیدا کردند» ، خاطرنشان کرد: تمام امکانات پشتیبانی برای حضور مردم عزیز در این اجتماع باشکوه فراهم شده بود.

وی به استقبال مردمی از برپایی ایستگاه‌های پذیرایی از زوار حرم امام خمینی (ره) اشاره کرد و عنوان کرد: تصمیم اولیه ستاد مبنی بر راه اندازی ۳۰۰ ایستگاه پذیرایی صلواتی و فرهنگی بود ، اما حضور چشمگیر مردم ، خیرین و علاقه مندان به آن امام مهربانی‌ها سبب شد تصمیمات جدید مبنی بر افزایش سقف برپایی ایستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده تام الاختیار استاندار تهران در ستاد پشتیبانی و صدور مجوز ایستگاه‌های صلواتی مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) افزود: تمام تمهیدات ترافیکی ، امنیتی ، بهداشتی و پذیرایی از زائران محترم اندیشیده شده بود و برای هر یک برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته بود.

هم‌چنین حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: امام راحل ملت را دعوت کردند که همه در برابر قدرت‌های موجود به میدان بیایند تا بتوانند معادله قدرت را عوض کنند ؛ امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است شخصیت امام راحل ، کلام ، سیره و انقلاب شکوهمندی را که بنیان گذاشت ، بشناسیم.

وی با اشاره به این‌که «اصالت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نام و یاد امام خمینی (ره) است» ، اظهار کرد: نباید بگذاریم یاد و نام امام راحل در جامعه کمرنگ شود ؛ عده‌ای تلاش می‌کنند از یاد ، نام و انقلاب امام هویت‌زدایی و در مسیر، خط و راه امام انحراف ایجاد کنند ؛ نباید اجازه داد این راه نورانی که همه را به سعادت فرامی‌خواند تحریف شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha