• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402031409257
  • خبرنگار : 71282

پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی یک یا دو پلتفرم داخلی

پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی یک یا دو پلتفرم داخلی

یک کارشناس حرکت به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال را نیازمند ترسیم یک نقشه راه دانست و گفت: برای آنکه بازار قابل قبولی در حوزه اقتصاد دیجیتال ایجاد شود و به نرخ مشخصی از تعداد مخاطبان و آمار داد و ستد و فروش کسب و کارهای مجازی دست پیدا کنیم، پیشنهاد می‌شود روی یک یا دو پلتفرم داخلی سرمایه‌گذاری کنیم.

حمید نجف درباره راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد به ایسنا، گفت: بخشی از بستر اصلی اقتصاد دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و بخشی دیگر در فضای مجازی است. در کشوری مثل روسیه فردی مخترع برنامه تلگرام می‌شود، در چین شبکه اجتماعی تیک تاک راه اندازی می‌شود و در دنیا مخاطب پیدا می کند و در آمریکا با آن وسعت نهایت ۴ تا ۵ برنامه و شبکه اجتماعی از قبیل فیس بوک و ‌توئیتر وجود دارد و یک شرکت متولی است ولی در کشور ما برنامه‌های متعددی در داخل استفاده می‌شود که سروش، ایتا و بله از جمله آنها هستند.

وی ادامه داد: در گام نخست برای ورود به این اپلیکیشن‌ها باید در داخل کشور بین بخش خصوصی و شرکتهای دولتی روی یک یا دو پلتفرم به اتفاق نظر رسید که همه کشور به سمت آن پلتفرم بروند تا هم از نظر جامعه آماری و اعضای داخلی و هم آمار فروش کسب و کارهای مجازی و داد و ستد به نرخ مشخصی برسیم و یک بازار قابل قبولی ایجاد شود، سپس در این فضا به بحث اقتصاد دیجیتال وارد شویم.

این کارشناس حوزه کار افزود: در تمام دنیا اکثر کشورهای بزرگ شاید دو یا سه شرکت هواپیمایی داخلی داشته باشند که روی‌ آن سرمایه‌گذاری کنند ولی در کشور ما شرکتهای متعدد هواپیمایی هست و برخی شرکتها با دو هواپیما کار پشتیبانی و لجستیک را برعهده دارند. در بخش شبکه‌های اجتماعی و فضای اقتصاد مجازی هم همین طور است؛ یک بازار قابل قبولی را هم از نظر فروش و هم تعداد کاربران به وجود آورده‌اند و به طور منظم خدمات رسانی می‌کنند.

نجف تصریح کرد: به طور حتم در بازاری که ۳۰ میلیون مخاطب دارد، بیشتر از بازاری که یک میلیون نفر مخاطب دارد، می‌توان کار کرد و فعالیت اقتصادی یا اطلاع رسانی داشت بنابر این برای تبادل اطلاعات و انجام فعالیت اقتصادی و داد و ستد مجازی لازم است که روی یک یا دو برنامه متمرکز شویم و حجم آماری آن برنامه را بالا ببریم تا بازار آن تقویت شود.

وی در پایان ترسیم یک نقشه راه در خصوص اقتصاد دیجیتال را خواستار شد و گفت: در بحث استفاده از پلتفرم‌های داخلی و اقتصاد دیجیتال نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم تا مخاطبان و بازاریان در درون این جریان قرار بگیرند و فرصتهای شغلی جدیدی به وجود آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha