• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402031509372
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

متخصص مغز و اعصاب:

۷۰ درصد موارد صرع قابل کنترل است

۷۰ درصد موارد صرع قابل کنترل است

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص مغز و اعصاب گفت: در ۷۰ درصد موارد با تشخیص درست و درمان دارویی و مناسب می‌توان صرع را کنترل کرد.

دکتر وحید صالحی فر با بیان اینکه صرع یکی از بیماریهای نسبتاً شایع درگیر کننده سیستم عصبی می باشد، اظهار کرد: این بیماری با مجموعه‌ای از علائم بالینی بروز پیدا می‌کند که شایعترین آنها تشنج است، به این معنا که فرد مبتلا به صرع به صورت مکرر و بدون محرک خاصی دچار تشنج می‌شود.

صالحی فر با بیان اینکه حدود یک درصد از جمعیت مردم جهان مبتلا به بیماری صرع هستند، گفت: این بیماری در کشورهای در حال توسعه و همینطور در افراد مسن شایع‌تر است.

این متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ فوق تخصص صرع و تشنج گفت: در ۷۰ درصد موارد با تشخیص درست و درمان دارویی و مناسب می توان صرع را کنترل کرد و در افرادی که با وجود درمان دارویی مناسب تشنج‌شان قابل کنترل نیست، می‌توان از روش‌های جراحی تحریک عصبی یا رژیم درمانی کمک گرفت.

صالحی فر اظهار کرد: در گروهی از بیماران که تحت درمان جراحی قرار می گیرند، بهبودی کامل حاصل شده و گاه حتی می‌توان درمان دارویی را نیز به تدریج قطع کرد.

وی با بیان اینکه علت بروز این بیماری گاهی قابل تشخیص و گاهی نیز غیرقابل تشخیص است، گفت: از علل قابل تشخیص صرع می‌توان به علل ژنتیک، تومورهای مغزی، سکته مغزی و نیز عفونت های مغزی مانند مننژیت، آنسفالیت و ترومای مغز اشاره کرد.

به گفته این پزشک متخصص صرع را در بسیاری از موارد می توان با گرفتن نوار مغز معمولی تشخیص داد، اما گاهی برای تعیین دقیق نوع و کانون تشنج و رد نمودن برخی شرایط بالینی که با صرع ممکن است اشتباه گرفته شوند، انجام مانیتورینگ ۲۴ ساعته همزمان نوار مغزی ویدئویی ضرورت پیدا می‌کند.

 وی اظهار کرد: تشنج هایی که به علت برخی شرایط بالینی خاص مثل کاهش قند خون و یا در اثر مصرف برخی مواد محرک مانند ترامادول رخ می دهد را نباید به عنوان صرع تلقی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha