• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402031609738
  • خبرنگار : 71496

مخالفت رژیم صهیونیستی با برنامه صلح آمیز هسته‌ای عربستان

مخالفت رژیم صهیونیستی با برنامه صلح آمیز هسته‌ای عربستان

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم مخالف اقدام عربستان برای توسعه برنامه هسته‌ای با اهداف مسالمت‌آمیز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خلیج آنلاین، یسرائیل کاتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم مخالف توسعه برنامه هسته‌ای عربستان برای اهداف مسالمت‌آمیز است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، کاتس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای "وای‌نت" در پاسخ به سوالی درباره احتمال وجود برنامه‌ هسته‌ای غیرنظامی برای عربستان گفت: اسرائیل به چنین اموری تشویق نمی‌کند و فکر نمی‌کنم اسرائیل موظف باشد با چنین مسایلی موافقت کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه مدعی شد که برنامه هسته‌ای عربستان یکی از شروط ریاض برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل است؛ اما مقامات سعودی یا آمریکایی این موضوع را به صورت رسمی تاکید نکرده‌اند.

همچنین نیویورک تایمز نوشت، "اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد واشنگتن در هر توافق آمریکایی-سعودی که بر امنیت داخلی آن تاثیر می‌گذارد، با آن مشورت کند".

عربستان با به‌روزرسانی دانشمندان داخلی در روند کشف و استخراج اورانیوم در راستای تولید سوخت هسته‌ای تلاش می‌کند و همچنین سعی دارد با به‌کارگیری تجربه‌ها در این حوزه جهت توسعه منابع اورانیوم خود، به فناوری جدیدی در استخراج مقادیر موجود در این کشور دست یابد.

عربستان اولین گام‌های خود در حوزه انرژی هسته‌ای و اتکا به اورانیوم را زمانی آغاز کرد که در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که برنامه انرژی هسته‌ای آن با دو رآکتور مجموعا با توان ۳ تا ۴ گیگاوات آغاز خواهد شد و در ادامه امکان توسعه بخش انرژی هسته‌ای خود را بر اساس نیازهایش ارزیابی خواهد کرد.

در مارس ۲۰۲۲ عبد العزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که این کشور برنامه‌ هسته‌ای خود را با تیمی از متخصصان داخلی‌اش اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۱۶ ۰۹:۴۸

رطب خورده منع رطب نکند....رژیم اسقاطیل خود حتی عضوNPT هم نیست درثانی تا منابع فسیلی عربستان برای تاراج و غارت موجود است رژیم جعلی اسقاطیل و آمریکا به این کشور برای دست یابی به این هدف هیچ کمک موثری نخواهند کرد....چقدر خوب خواهد شد حالا که ایران و عربستان درهای همکاریها را به روی هم باز کرده اند ایران تمام تجربیات دانش هسته ای خود را در ایجاد و ساخت مرکز هسته ای با این کشور در اشتراک بگذارد تا طناب مودت و دوستی 2کشور مسلمان که اشتراکات دینی محکم با هم دارند گرۀ محکمتری بخورد و حیلۀ دشمنان و دسیسه های دشمنان این 2کشور اسلامی با شکست مواجه شود.....