• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402031609861
  • خبرنگار : 50037

بی‌خطرسازی روزانه ۳۰۰ کیلو زباله و پسماند عفونی در اسدآباد

بی‌خطرسازی روزانه ۳۰۰ کیلو زباله و پسماند عفونی در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد از بی‌خطر و کم‌خطرسازی روزانه ۳۰۰ کیلوگرم زباله و پسماندهای عفونی این شهرستان خبر داد.

فرهاد هادی‌کبیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روزانه مطب‌ها و مراکز خصوصی درمانی و بیمارستان شهرستان اسدآباد دارای ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی هستند که این میزان زباله و پسماند عفونی واحدها از طریق دستگاه امحاء زباله‌های عفونی بیمارستان قائم(عج) در دو سیکل به‌صورت روزانه کم‌خطر و بی‌خطرسازی می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰۰۰ لیتری دستگاه امحاء زباله‌های عفونی بیمارستان قائم(عج) اسدآباد، افزود: دستگاه قبلی امحاء زباله بیمارستان به علت مشکلات و خرابی مستمر از چرخه خارج و دستگاه جدید خریداری شد که این دستگاه نیز چون استاندارد لازم را نداشت مورد استفاده و به‌کارگیری قرار نگرفت و یه ناچار دستگاه امحاء زباله دیگری خریداری کردیم که طی یک‌سال گذشته این دستگاه هیچ مشکلی نداشته است.

هادی‌کبیر با بیان اینکه دستگاه امحاء زباله های عفونی بیمارستان قائم(عج) تنها پاسخگوی زباله‌های عفونی بیمارستان و مراکز خصوصی درمانی و مطب‌های سطح شهرستان است، گفت: از ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم زباله‌های عفونی تولید شده روزانه بیمارستان قائم(عج) و نیز مطب‌های سطح شهرستان حدود ۱۴ تا ۲۰ کیلوگرم به زباله و پسماندهای مطب‌های خصوصی اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به پسماند داروهای شیمیایی بیمارستان قائم(عج) شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: پسماند داروهای شیمیایی این بیمارستان شامل شش تن با دپوی پنج ساله بوده که طی انعقاد قرارداد دانشکده علوم پزشکی با یکی از شرکت‌ها در اصفهان دو تن از این پسماند در دو مرحله بارگیری و انتقال داده شده و در هفته جاری نیز یک تن دیگر آن منتقل خواهد شد ضمن اینکه مابقی پسماند نیز تا اواخر خرداد و یا اوایل تیر بارگیری می‌شود.

هادی‌کبیر در ادامه با اشاره به اینکه تزریقات و داروخانه بیمارستان قائم(عج) شهرستان با تعرفه دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است، بیان کرد: ارائه خدمات MRI بیمارستان قائم(عج) شهرستان از ماهیانه ۶۰۰ مورد به ماهیانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مورد افزایش داشته که ۴۰ درصد مراجعات آن بیماران غیربومی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha