• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402031609968
  • خبرنگار : 71342

کارگردان نمایش «قصه‌های درگوشی»:

قشر تاثیرگذار جامعه را به رسمیت بشناسیم

قشر تاثیرگذار جامعه را به رسمیت بشناسیم

نرگس اصغری که این روزها نمایش « دَرِگوشی» را اجرا می‌کند، تاکید کرد که باید گروه سنی نوجوان را به عنوان قشر تاثیرگذار و آینده‌ساز جامعه به رسمیت بشناسیم.

این کارگردان تئاتر که سال‌هاست در آموزشگاه‌های هنری مشغول آموزش هنرجویان نوجوان است و نمایش خود را نیز با حضور تعدادی از نوجوانان آموزش‌دیده اجرا می‌کند، در گفتگو با ایسنا توضیحاتی درباره ساخت آثار فرهنگی برای نوجوانان ارائه کرد.

 اصغری که نمایش خود را براساس داستان «مربای شیرین» اثر هوشنگ مرادی کرمانی روی صحنه می‌برد، درباره دلیل انتخاب این داستان برای اجرای نمایشش توضیح داد: محتوا و موضوع از مهم‌ترین ارکان یک اثر نمایشی است. رجوع به ادبیات غنی خودمان و تبدیل آنها به یک نمایشنامه به روز ، اتفاق خوبی است .در این بین قصه‌های استاد مرادی کرمانی درعین جذابیت ، بار آموزشی دارند و به شدت تصویری هستند.این مسائل مرا ترغیب کرد که «مربای شیرین» را برای اقتباس و تبدیل به نمایشنامه انتخاب کنم.

او درباره اجرای نمایش برای گروه سنی نوجوان که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: سال‌هاست در آموزشگاه بازیگری توانش، به عنوان موسس و مدیر آموزش مشغول کار با نوجوانان هستم و قبل از آن هم سال‌ها در کانون پرورش فکری و مدارس مختلف به آموزش کودکان و نوجوانان پرداخته‌ام و طبیعی است که در زمینه تولید نمایش با و برای نوجوانانی که کوچک‌ترین بهایی به ایشان، چه در عرصه تولید تئاتر برای آنها و چه استفاده از انرژی و استعداد شان برای تولید، داده نمی‌شود، قدمی بردارم.

اصغری تاکید کرد: نوجوانان نیاز دارند که به آنها اعتماد کنیم و برای پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگتر در آینده‌ای نزدیک با ابزار قدرتمندی به نام تئاتر آنها را آماده کنیم.

او درباره تفاوت‌های تئاتر امروز در قیاس با گذشته توضیح داد: در سال‌های اخیر متاسفانه هم از جهت مضمون و هم از نظر تکنیک‌های اجرایی، نمایش‌های کودک و نوجوان به شدت پسرفت داشته‌اند. البته دغدغه مالی و تولید این گونه از تئاتر صرفا به جهت کسب درآمد هم در این مسئله دخیل بوده است. به نظرم استفاده از مضامین درست و پرداخت و اجرای خلاقانه و دور شدن از کلیشه‌های رایج، حفظ روحیه پرسشگری و به روز بودن موضوعات نمایشنامه‌ها، باعث ارتقای سطح کیفی آثار خواهد شد.

اصغری افزود: امیدوارم هنرمندان و مسئولان تئاترکشور، قشر تاثیرگذار و آینده‌ساز جامعه یعنی نوجوانان را به رسمیت بشناسند و با درک روحیه آنها و تامین سلیقه ایشان شاهد حضور هرچه بیشتر آنها در سالن‌های تئاتر باشیم.

نمایش «قصه‌های درگوشی» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اصغری از روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ درتالار هنر به صحنه رفته است.

در این نمایش دو بازیگر بزرگسال به همراه تعدادی از نوجوانان آموزش‌دیده به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha