• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402031610062
  • خبرنگار : 71610

گفت‌وگوی سیسی و نتانیاهو درباره حادثه مرزی اخیر

گفت‌وگوی سیسی و نتانیاهو درباره حادثه مرزی اخیر

رئیس جمهوری مصر روز سه شنبه با نخست وزیر اسرائیل درباره حادثه تیراندازی که شنبه گذشته رخ داد و منجر به کشته شدن سه نظامی اسرائیل و نیز عامل مصری عملیات شد گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از «آناتولی» طبق بیانیه رسمی صادر شده توسط احمد فهمی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر، این گفت‌وگو در تماس تلفنی نتانیاهو و عبدالفتاح سیسی، صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: سیسی روز سه شنبه تماسی تلفنی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دریافت کرد.

این بیانیه می‌افزاید: در این تماس به حادثه تیراندازی‌ای که مرزهای مصر و اسرائیل روز شنبه شاهد آن بود و به کشته شدن تعدادی از مرزبانان انجامید، پرداخته شد.

منابع اسرائیلی امروز سه شنبه فاش کردند که عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت‌وگو کرده و کشته شدن سه سرباز اسرائیلی توسط پلیس مصری را از صمیم قلب تسلیت گفته است.

نتانیاهو نیز از او و تحقیقات مشترک درباره این حادثه تشکر کرد.

دفتر نتانیاهو اعلام کرد: «دو مقام تعهد خود را برای تقویت بیشتر همکاری‌ها در زمینه صلح و امنیت، که برای هر دو طرف دارای ارزش حیاتی است، ابراز کردند».

سیسی و نتانیاهو به اهمیت هماهنگی کامل برای کشف تمامی ابعاد حادثه و تصمیم دو طرف برای ادامه کار و هماهنگی در چارچوب روابط دوجانبه و تلاش برای تحقق صلح عادلانه و جامع و نیز حفاظت از ثبات در منطقه تاکید کردند.

در همین حال، آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به درگیری مرز مصر گفت: از ترفند دیوانه جلوه دادن فرد مهاجم کاملا مطلع هستیم.

وی افزود: چگونه می‌شود که یک پلیس دچار اختلال روانی باشد؟ او نیروی امنیتی بوده که تبدیل به یک "تروریست" شد.

دیختر ادامه داد: "متأسفانه ما دیده‌ایم که شمار قابل توجهی از این افراد وابسته به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرد که در درگیری مسلحانه در مرز اسرائیل و مصر، ۳ نفر از سربازان اسرائیلی کشته و یک نفر نیز مجروح شدند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که احتمالا فرد حمله کننده به نیروهای اسرائیلی، پلیس مصر بوده که کشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha