• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402031610166
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

آغاز بارش‌ها از چهارشنبه در گلستان/ احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی

آغاز بارش‌ها از چهارشنبه در گلستان/ احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه جدید بارشی به استان و تقویت بارش‌ها از عصر چهارشنبه «۱۷ خرداد» خبر داد و گفت: سازمان هواشناسی برای استان گلستان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

امان‌محمد کمالی عصر سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا از صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: بررسی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر روز چهارشنبه «۱۷ خردادماه ۱۴۰۲» فعالیت سامانه بارشی تداوم خواهد داشت و شاهد افزایش شدت ناپایداری خواهیم بود.

وی بر وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید موقتی در پی فعالیت این سامانه تأکید کرد و ادامه داد: کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه، احتمال تگرگ و پدیده مه در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی استان گلستان متأثر از فعالیت این سامانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، برخورد صاعقه و اختلال در ترددهای جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی از مخاطرات فعالیت این سامانه است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه صبح جمعه ۱۹ خرداد ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: هموطنان و به خصوص گردشگران و ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه‌ها از ترددهای غیر ضرور جاده‌ای و اسکان و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بارش متناوب باران از امروز در برخی مناطق استان گلستان آغاز می‌شود، تصریح کرد: دامنه این بارش‌ها با شدت و ضعف به سایر مناطق استان کشیده خواهد شد و غالب فعالیت سامانه در مناطق کوهستانی خواهد بود.

کمالی وضعیت دریای خزر و خلیج گرگان را تا روز جمعه مواج عنوان کرد و هشدار داد: قطعاً فعالیت‌های دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی در این مدت نامناسب خواهد بود و صاحبان شناورهای کوچک از تردد در دریا به طور جدی بپرهیزند.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی واندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha