• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402031710490
  • منبع : نمایندگی قزوین

باتری یو پی اس برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

باتری یو پی اس برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

ایسنا/قزوین چه در حال برق رسانی به تجهیزات پزشکی حیاتی باشید یا یک سری از دوربین‌های مداربسته را بخواهید پشتیبانی کنید، یک سیستم باتری UPS می‌تواند از شما در برابر از بین رفتن پوشش در صورت قطع برق محافظت کند.

UPS مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply است، قطعه‌ای که فوراً به قطع برق پاسخ می‌دهد، اما مانند یک سیستم برق پشتیبان نیست. درک تفاوت‌های بین این دو سیستم به شما کمک می‌کند تا انتخاب‌های مناسبی برای نیازهای برق خود داشته باشید.

باتری ۶۵ آمپر یو پی اس برای انجام چه کاری طراحی شده است؟

سیستم باتری یو پی اس یک فاصله بین منبع تغذیه اصلی و برق پشتیبان شما است. مشکل این است که حتی با وجود یک باتری پشتیبان یا ژنراتور قوی، ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا سیستم شما به از دست رفتن منبع برق اصلی شما پاسخ دهد و شروع به کشیدن برق از منبع جایگزین شما کند.

در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر عملکردهای حیاتی، این چند دقیقه ارزشمند می‌تواند یک موضوع مرگ و زندگی باشد. یو پی اس برای حل این مشکل طراحی شده است که به صورت فوری پاسخ می‌دهد، قدرت زیادی به سیستم می‌دهد و سپس به محض راه اندازی، همه چیز را به سیستم پشتیبان شما تحویل می‌دهد.

باتری ۲۸ آمپر یو پی اس چه کاری انجام نمی‌دهد؟

مهم‌ترین چیزی که باید درک کنید این است که یک سیستم UPS به خودی خود به عنوان یک نسخه پشتیبان طراحی نشده است. باتری متصل به سیستم یو پی اس شما قادر به تحمل بار ثابت برای بیش از چند دقیقه نخواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که شما یک سیستم پشتیبان در مقیاس کامل آماده داشته باشید تا در اسرع وقت آن را تحویل بگیرید.

سایر عملکردهای سیستم یو پی اس

در حالی که عملکرد اصلی باتری UPS این است که شکاف بین قطع برق و برق پشتیبان را بپوشاند، همچنین می‌تواند سیستم شما را در شرایط عادی قابل اعتمادتر کند. این به این دلیل است که UPS باید نسبت به نوسانات منبع تغذیه ورودی فوق العاده حساس باشد تا در صورت قطع برق بلافاصله پاسخ دهد. در نتیجه، اگر در منطقه‌ای با منابع تغذیه ناپایدار هستید، مانند یک دفتر صحرایی یا بیمارستان روستایی، یو پی اس ممکن است برای حفظ سطح برق در هنگام افت‌های آشفته و جهش‌ها از منبع برق اصلی شما کار کند. در این مورد، یو پی اس در واقع هرگز مسئولیت را به سیستم پشتیبان شما واگذار نمی‌کند، اما نقش مهمی را با ارائه انرژی کوتاه مدت برای پر کردن شکاف‌ها قبل از بازگشت همه چیز به حالت عادی ایفا می‌کند.

این زمانی امکان پذیر است که دستگاه یو پی اس بین منبع تغذیه اصلی شما نصب شده باشد و تجهیزات در حال محافظت باشد. به طوری که در صورت قطع برق اولین نقطه مرجع خواهد بود. این تنظیمات همچنین به سیستم یو پی اس اجازه می‌دهد تا به طور مداوم باتری ۴۲ آمپر یو پی اس خود را در چرخه‌های کوچک در حین کار شارژ کند.

از آنجایی که استفاده از لوازم الکترونیکی ما به شدت افزایش یافته است، با افزایش تصاعدی تقاضا مواجه می‌شویم، زمانی که با عرضه‌ای که سیستم‌های الکتریکی ما می‌توانند ارائه کنند، مطابقت نداشته باشد، گاهی اوقات، این منجر به قطع برق و اشکال در سیستم می‌شود. این اتفاق می‌تواند منجر به از دست دادن داده‌های ذخیره‌نشده یا وقفه در کار شما شود و با توجه به اینکه برق زیرساخت‌های پزشکی و امنیتی ما را نیز تأمین می‌کند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در مواقعی که برق اصلی قطع می‌شود، یک منبع تغذیه بدون وقفه یا باتری یو پی اس به کمک می‌آید. باتری یو پی اس به شما کمک می‌کند تا برق را از منبع اصلی برق به پشتیبان تبدیل کنید تا جریان برق به تجهیزات شما قطع نشود. برخلاف باتری پشتیبان، که مدتی طول می‌کشد تا وارد عمل شود، باتری یو پی اس تقریباً همزمان است.

هدف استفاده از باتری یو پی اس چیست؟

به عبارت ساده، باتری یو پی اس یک منبع انرژی جایگزین است که همانطور که از نامش پیداست تضمین می‌کند که در منبع تغذیه هیچ وقفه‌ای وجود ندارد. این با منبع پشتیبان یا ژنراتور متفاوت است که برای تطبیق با تلفات اصلی انرژی زمان می‌برد. به طور معمول، پس از قطع برق، آن‌ها زمان می‌برند تا منابع را تغییر دهند.

به طور مشابه، هنگامی که جریان برق برگشته است، برای چند دقیقه وقفه وجود دارد تا منبع به منبع اصلی بازگردد. باتری یو پی اس این را دور می زند. این عملکرد به ویژه در بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مکان‌هایی که برق سیستم‌های حیاتی را تأمین می‌کند مفید است. (برای اطلاع از قیمت باتری یو پی اس می‌توانید با کارشناسان امداد باتری تماس بگیرید.)

یو پی اس نه تنها به قطع کامل برق پاسخ می‌دهد بلکه به نوسانات ولتاژ نیز حساس است. منبع تغذیه ناپایدار می‌تواند تأثیر منفی بر وسایل برقی داشته باشد. باتری یو پی اس به گونه‌ای طراحی شده است که این دوره‌های ناپایداری را وصل کند.

بنابراین، باتری به عنوان منبع تغذیه کوتاه مدت قابل اعتماد عمل می‌کند. لازم به ذکر است که باتری یو پی اس تنها یک پشتیبان کوتاه مدت برای برق است و نمی‌توان بیش از مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کرد.

در حالی که باتری ۱۰۰ آمپر یو پی اس برای پشتیبانی در هنگام قطع ناگهانی برق وارد می‌شود، آن‌ها برای تحمل بار پایدار برای مدت طولانی طراحی نشده‌اند. به طور خلاصه، باتری فقط برای شما زمان می‌خرد تا نسخه پشتیبان شما شروع به کار کند.

در بیشتر موارد، باتری یو پی اس تنها موارد ضروری را پوشش می‌دهد و محافظت کامل در برابر قطع برق ارائه نمی‌دهد. این همان کاری است که یک پشتیبان یا ژنراتور باتری انجام می‌دهد. این امکان را به شما می‌دهد تا سیستم‌های خود را تا زمانی که منبع اصلی برق روشن و کار کند و معمولاً برای مدت زمان طولانی‌تری فعال باشد، اجرا کنید.

سیستم یو پی اس از چه چیزی محافظت می‌کند؟

به طور متوسط، یک باتری یو پی اس برای تهیه پشتیبانی برای انواع وسایل الکترونیکی استفاده می‌شود. این‌ها عبارتند از کامپیوتر، مراکز داده، تجهیزات پزشکی و مخابراتی. باتری در واحدهای مختلفی از اندازه یک کامپیوتر تا کل عملیات تولیدی عرضه می‌شود.

باتری یو پی اس از قطع شدن برق و نوسانات محافظت می‌کند و تضمین می‌کند که کار شما، چه در خانه و چه در محل کار، محافظت می‌شود. فرض کنید از نوع UPS ای که برای نیازهای شما کار می‌کند مطمئن نیستید.

 در این صورت، توصیه می‌شود با یک متخصص مشورت کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا پس از تطبیق دقیق آن‌ها با نیازهای شما، بهترین نوع راه حل‌های UPS را انتخاب کنید. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند در نصب کمک کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام مراحل انجام شده با استانداردهای خاص صنعت مطابقت دارد.

برای خرید باتری و دستگاه یو پی اس مناسب می‌توانید با کارشناسان امداد باتری کهن ارتباط برقرار کنید و از ایشان در خواست کنید بهترین و با کیفیت‌ترین گزینه را به شما ارائه کنند. حتی برای اطلاع از قیمت باتری لیفتراک نیز می‌توانید روی کارشناسان ما حساب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha