• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402031710519
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان:

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب گلپایگان پیشرفتی ندارد

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب گلپایگان پیشرفتی ندارد

ایسنا/اصفهان مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب گلپایگان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، زمین برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب تملک شده، اما پیشرفت فیزیکی آن صفر بوده است.

ناصر دهقادنی، شامگاه(سه‌شنبه، ۱۶ خرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: برای احداث و تکمیل پروژه آبرسانی تک روستایی شهرستان گلپایگان یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که این اعتبار را برای خرید لوله جهت اصلاح شبکه فرسوده در روستاهای دُر، وانشان، مزرعه و رباط محمود به طول ۳ هزار متر هزینه کرده‌ایم. همچنین برای آبرسانی به منطقه جلگه یک میلیارد تومان بودجه تخصیص پیدا کرده که مخزن هزار مترمکعبی آن بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله تست و آب‌بندی است.

وی ادامه داد: آبرسانی به گلپایگان از تصفیه‌خانه با یک خط انتقال ۴۰۰ میلیمتری انجام می‌شود و نیاز است که یک خط دیگر اجرا شود، البته این خط از تصفیه‌خانه در قسمتی از خیابان امام علی(ع) اجرا شده و به دنبال تکمیل کردن این خط و در مدار قرار گرفتن آن هستیم. آبرسانی به ۴۰۰ واحد مسکونی برای اهالی کوچری به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده و اهالی این روستا می‌توانند امسال انشعابات خود را خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر امور آبفار شهرستان گلپایگان گفت: روستاهای غرقن، هرستانه و حاجیه در کنار سد گلپایگان قرار دارند و از داخل روستا می‌توان سد را دید، اما مشکل آب دارند. البته بیشترین مشکل‌شان آب کشاورزی است و چون آب در این حوزه ندارند فشار بر روی شبکه آب شرب که از چاه‌ها و چشمه است وارد می‌شود. در گذشته از منطقه عربستان گلپایگان که شامل روستاهای دُر، تیکن و شورچه است آب به روستاهای شهرستان خوانسار می‌رفت، اما اکنون این منطقه خود دچار مشکل آب است، شرایط خیلی سخت و ممکن است در ماه‌هایی از سال در این مناطق آب‌رسانی سیار داشته باشیم.

دهقادنی با بیان اینکه برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب گلپایگان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: زمین برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب تملک شده، اما پیشرفت فیزیکی آن صفر بوده و شبکه آن هم انجام نشده است. از ۱۵ کیلومتر خط انتقال تنها ۶ کیلومتر آن اجرا شده است. از میزان اعتبار مصوب امسال برای پروژه فاضلاب گلپایگان ۱۱۱ درصد تخصیص یافته است. رها شدن فاضلاب مسکن مهر از چاه‌ها به معابر (به دلیل سنگین بودن بستر زمین) ساخت مسکن نهضت ملی در مجاورت مسکن مهر بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها و اعتبار مورد نیاز برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب از چالش‌های پیش روی این اداره است.

وی یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری درآمد آبفار گلپایگان ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و هزینه‌ها ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود و ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کسری بودجه داریم و علت آن این است که قیمت آب‌بها واقعی نیست.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha