• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402031710700
  • خبرنگار : 50227

معاون جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه

ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه

ایسنا/خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه آبی کرخه خبر داد و گفت: در دیگر حوضه‌های آبی ممنوعیت کشت شلتوک نداریم اما قطعا محدودیت وجود دارد.

تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا در خصوص بحث کشت شلتوک در خوزستان اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در حوضه کرخه کشت شلتوک در پایین دست این حوضه آبی ممنوع است و کشاورزان باید براساس الگوی کشت معرفی شده نسبت به کشت محصولات مختلف اقدام کنند.

وی افزود: براساس الگوی کشت تعریف‌شده کشت شلتوک در حوضه کرخه ممنوع است و کشاورزان می‌توانند محصولاتی از جمله ذرت، کنجد، حبوبات، سبزی و صیفی و سورگوم در مزارع خود کشت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برنامه کشت در هر حوضه آبی متناسب با شرایط تامین آب تعریف می‌شود، گفت: به جز حوضه آبی کرخه در دیگر حوضه‌های آبی استان وضعیت منابع آبی نسبتا مطلوب است و با توجه به این موضوع ممنوعیت کشت شلتوک در آن مناطق نخواهیم داشت اما قطعا محدودیت وجود دارد.

در این زمینه:

ابلاغ الگوی کشت تابستانه در حوضه کرخه/ ۴۰ هزار هکتار از اراضی به زیر کشت می‌رود

نوروزی عنوان کرد: البته هنوز در خصوص کشت شلتوک در دیگر حوضه‌های آبی استان تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است و در هفته آینده میزان سطوح کشت شلتوک و دیگر محصولات در حوضه‌های آبی استان به جز کرخه مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت منابع آبی و توجیه کشاورزان در بحث کشت محصولات و رعایت الگوی کشت انتظار داریم کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت اقدام کنند و به ویژه در حوضه کرخه شلتوک کشت نکنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها با افرادی که نسبت به کشت‌های غیرمجاز اقدام کنند و دیگر بخش‌ها را با مشکل تامین آب مواجه کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha