• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402031711125
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

۶۷۷ میلیون مترمکعب تخصیص آب کشاورزی در حوضه کرخه

۶۷۷ میلیون مترمکعب تخصیص آب کشاورزی در حوضه کرخه

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در دو حوضه کرخه و کارون افزایش قابل قبولی در تخصیص آب کشاورزی داشته‌ایم.

داریوش حسن‌نژاد هفدهم خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین استانی هستیم که برنامه آماربرداری دوره سوم را به تایید وزارت نیرو و مدیریت منابع آب رسانده‌ایم، اظهار کرد: این برنامه پایه‌گذار سایر برنامه‌ها در تخصیص آب است.

وی افزود: خوشبختانه ما در حوضه کرخه تخصیص آب را به نتیجه مطلوبی رسانده‌ایم و موفق به اخذ تخصیص کلیه طرح‌های شرکت شدیم، از سوی دیگر در بحث تامین آب شرب پایداربرای اکثر شهرهای استان سدهایی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

حسن‌نژاد بیان کرد: سدچول هول برای پلدختر، ده پهلوان و تاج امیر در دلفان، سد آبسرده برای بروجرد، سد مخملکوه برای خرم‌آباد، سد ماربره برای دورود و سدکمندان برای تأمین آب شرب پایدار دو شهرستان ازنا و الیگودرز در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: همچنین در تخصیص آب کشاورزی در حوضه کرخه ۶۷۷ میلیون مترمکعب و در حوضه کارون ۳۹۰ میلیون مترمکعب به تصویب رسیده است، علاوه براین اگر قرار باشد در کشور اصلاحاتی در شاخص‌های قید شده صورت بگیرد، ما هم به دنبال افزایش تخصیص آب کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد: در دو حوضه کرخه و کارون تاکنون توانسته‌ایم تخصیص‌ها را به اعداد قابل قبولی برسانیم، مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم کمبود اعتبار برای به بهره‌برداری رساندن سدهای در دست اجرا بوده که لازم است پروژه‌های عمرانی را با جدیت و شتاب بیشتری پیش ببریم تا بتوانیم از تخصیص‌های اخذ شده استفاده مطلوب را ببریم.

حسن‌نژاد در خصوص روند پیشرفت سدهای در دست اجرای لرستان بیان کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر شاهد جهش خوبی در اعتبارات بخش آب بوده‌ایم، در حال حاضر شرکت آب منطقه‌ای لرستان مجری ۲۶ طرح شامل ۴۱ پروژه از قبیل سدها و ایستگاه‌های پمپاژ و  خطوط انتقال آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: اعتبارات مصوب امسال حدود ۱۰۹۰ میلیارد تومان بوده که با احتساب تخصیص ۸۰ درصدی حدود ۸۶۷ میلیارد تومان جمع تخصیص اعتبارات ما بوده است، دو پروژه سد آبسرده  و مخملکوه از پروژه‌های اضطراری وزارت نیرو هستند که در دو سال آینده باید به اتمام برسند.

وی بیان کرد: دو سد کمندان و تاج امیر آماده آبگیری هستند و ۱۱ تا از پروژه‌های در دست اجرای شرکت جزء مصوبات سفر ریاست جمهور هستند که هم در بحث اعتبارات و هم انتظارات دولت تحقق یافته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha