• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402031811415
  • خبرنگار : 50416

در شورای آموزش و پرورش ملایر مطرح شد؛

سنجش ۳۵۰۰ نوآموز ملایری/غنی‌سازی اوقات فراغت به معنای واقعی

سنجش ۳۵۰۰ نوآموز ملایری/غنی‌سازی اوقات فراغت به معنای واقعی

ایسنا/همدان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به ۳۸۰۰ نوآموز مستعد سنجش بدو ورود به دبستان، گفت: تاکنون سنجش سلامت ۳۵۰۰ نوآموز انجام شده است.

مهدی عابدینی‌نیا پنجشنبه ۱۸ خرداد در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر، با اشاره به کمبود فضا برای برگزاری امتحانات نهایی در سال آینده، از دیگر دستگاه ها خواست در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

عابدینی‌نیا به ۳۸۰۰ نوآموز مستعد سنجش بدو ورود به دبستان اشاره و مطرح کرد: از این تعداد تاکنون سنجش ۳۵۰۰ نوآموز انجام شده است و حدود ۱۵۰ نوآموز هنوز به پایگاه های سنجش مراجعه نکردند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت برای مراجعه به پایگاه های سنجش نوآموزان ۲۵ خرداد است، تصریح کرد: طرح سنجش نوآموزان قبلا تنها در فصل تابستان اجرا می شد اما با ابتکار وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر از ابتدای سال انجام شده و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ملایر تأکید کرد: هر مدرسه ای در زمان ثبت نام تنها حق دریافت هزینه کتاب، پول بیمه دانش آموزی(براساس سال گذشته ۳۰ هزار تومان) و هزینه لباس کار برای هنرستانی ها را دارد و به جزء این موارد حق گرفتن هیچ هزینه ای را تا ۳۱ شهریور ندارند.

وی با بیان اینکه طبق آیین نامه اجرایی مدارس، ملاک ثبت نام به جزء مدارس خاص شامل تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد تنها منطقه جغرافیایی است، گفت: ستاد اسکان آموزش و پررورش از یکم تیر فعالیت خود را آغاز می کند و پذیرای میهمانان تابستانی به ویژه مسافران جشنواره فروش مبلمان منبت خواهد بود.

آمادگی آموزش و پرورش ملایر برای اسکان ۲۸۰ مسافر تابستانی

وی از تجهیز و آمادگی مراکز اسکان برای پذیرایی از ۲۸۰ مسافر با اولویت فرهنگیان در ایام تعطیلات تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز "زنده یاد اکبری" با ۱۵ اتاق و ۶۰ نفر ظرفیت، پنج مدرسه با ۲۰۰ نفر ظرفیت و خانه معلم با ۲۰ نفر ظرفیت پذیرای میهمانان تابستانی خواهند بود.

وی به طرح شهید "سیدروح‌الله عجمیان" به منظور بهسازی و شاداب سازی مدارس مناطق کم برخوردار با هدف برقراری عدالت تربیتی و آموزشی برابر اشاره کرد و از گروه های جهادی دانشجویی و بسیجی و شهرداری در زمینه رنگ آمیزی و فضاسازی این مدارس درخواست همکاری داشت.

عابدینی‌نیا در بخش دیگری با بیان اینکه آخرین سازماندهی نیروی انسانی به صورت امتیازی قبل از کرونا اتفاق افتاده و در زمان شیوع کرونا سازماندهی نیروها به صورت انتخابی بوده است، افزود: امسال سازماندهی نیروها برای پایه های اول و ششم به صورت انتخابی، مقطع متوسطه در مدارس خاص دو سوم انتخابی و یک سوم سازماندهی و در مدارس عادی به صورت سازماندهی خواهد بود.

مدارس قرآنی حذف نخواهد شد

وی با اشاره به شبهه ای مبنی بر حذف مدارس قرآنی توسط آموزش و پرورش گفت: شهرستان ملایر چهار مدرسه قرآنی شامل مدرسه قرآنی یاسین، کوثر، طاها و فخریه دارد که هیچ یک حذف نخواهند شد و باید تلاش کنیم همه مدارس قرآنی باشند.

عابدینی‌نیا تأکید کرد: انتخاب دانش آموز در این مدارس باید طبق آیین نامه اجرایی مدارس، براساس منطقه جغرافیایی و نه ملاک دیگری باشد.

فعالیت ۷۴ پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی

وی زمان شروع کار فعالیت پایگاه های اوقات فراغت را از ابتدای تیر دانست و گفت: از ۲۸۷ مدرسه، حداقل ۷۴ پایگاه اوقات فراغت تابستان فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه کانون امام خمینی(ره)، کانون شهید مدرس و پژوهسرای شهید "احمدرضا احدی" برنامه ریزی های خوبی در این راستا انجام دادند، افزود: دارالقرآن زنده یاد "بحرینی" نیز که در عید غدیر خم افتتاح می شود، فعالیت های قرآنی را به صورت ویژه در فصل تابستان آغاز خواهد کرد.

اوقات فراغت را به معنای واقعی غنی کنیم

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز در ادامه با تأکید بر ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان، گفت: تنها به دنبال ارائه گزارش‌کار نباشیم بلکه اوقات فراغت را به معنای واقعی غنی کنیم.

حسین فارسی به ضرورت استفاده پایگاه های مختلف اوقات فراغت از ظرفیت یکدیگر اشاره کرد و افزود: در برگزاری کلاس های تابستانی، نیازمندی ها را با توجه به منطقه شناسایی و از تمام ظرفیت دستگاه ها استفاده و از موازی کاری جلوگیری کنید.

فارسی همچنین به اهمیت تقویت فعالیت های فرهنگی در مسکن مهر تأکید و مطرح کرد: برای برگزاری جشنواره مبلمان منبت شهرستان از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده خواهد شد.

وی از متولیان آموزش و پرورش شهرستان خواست از فرصت باقیمانده تا شروع سال‌تحصیلی برای جبران کسری نیروی انسانی استفاده کنند و گفت: در زمینه جبران نیروهای انسانی که همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید بازنشسته خواهند شد، آمادگی داریم رایزنی های لازم را انجام دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ضمن قدردانی بابت فضای خوب ایجاد شده برای برگزاری امتحانات نهایی که دغدغه بسیاری از اولیاء و دانش آموزان است، بر لزوم تقویت فعالیت های قرآنی در مدارس قرآنی تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha