• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۱:۲۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402031912001
  • خبرنگار : 71368

اورهال قطارهای مترو چه فرآیندی دارد؟

اورهال قطارهای مترو چه فرآیندی دارد؟

مدیر کارخانه واگن سازی تهران درباره اورهال قطارهای مترو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سال گذشته نسبت به اورهال ۱۴۷ واگن اقدام شد که در نظر داریم در سال جاری نیز به همین تعداد نسبت به اورهال واگن‌ها اقدام کنیم.

محمدرضا کمالی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت اورهال قطارهای متروی تهران، گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران در مقاطع مختلف نسبت به تعمیرات سنگین و نیمه سنگین ناوگان مترو که در اصطلاح به آن اورهال یا نیمه اورهال می‌گویند، اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه قطارهای AC ناوگان متروی تهران پس از طی مسافت ۳۶۰ هزار کیلومتر به تعمیرات نیمه سنگین نیاز دارد و بعد از طی مسافت ۷۲۰ هزار کیلومتر به اورهال احتیاج دارد، گفت: در این شرایط قطارها از خط خارج و به پایانه‌های تعمیراتی و یا کارخانه واگن سازی منتقل می‌شوند.

کمالی نژاد با بیان اینکه در سال گذشته بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود که ۱۳۰ واگن تعمیر شود، ادامه داد: با همت مهندسین و کارگرها در سال گذشته نسبت به اورهال ۱۴۷ واگن اقدام شد که در نظر داریم در سال جاری نیز به همین تعداد نسبت به اورهال واگن‌ها اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: در فرآیند اورهال قطارها، وقتی قطارها به تعمیرگاه منتقل می‌شوند کلا دمونتاژ شده و کلیه قطعات، المان‌ها و سیستم‌های قطار از هم منفصل می‌شود، بعد از آن هم طی دستورالعمل‌هایی که برای هر قطعه توسط واحدهای فنی و مهندسی تهیه شده است، قطعات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت پیدا شدن هر ایراد و عیبی قطعات تعویض می‌شوند.

به گفته مدیر کارخانه واگن سازی تهران، تعدادی از قطعات نیز بر اساس میزان ساعت کارکردشان مورد تعویض یا تعمیر قرار می‌گیرند که در فرآیند اورهال تمام تلاش‌مان این است که تعمیرات قطارها را به گونه‌ای انجام دهیم که سفری ایمن برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند اورهال کلیه قسمت‌های مکانیکی، الکترونیکی و برقی قطارها مورد بازبینی، تست و کنترل قرار می‌گیرد، گفت: عمده مشکلاتی که در فرآیند اورهال قطارها تا کنون احصا شده در خصوص قطعات مکانیکی و مدارهای فرمان و کنترل بوده است که با توجه به دانشی که در شرکت واگن سازی تهران وجود دارد سعی کردیم با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی و همچنین ظرفیت‌های داخلی شرکت واگن سازی قطعات مورد نیاز اورهال را به رغم مشکلاتی که در خرید و تأمین قطعات خارجی وجود دارد، تأمین کنیم تا قطار در شرایط ایمنی به سیر حرکت برگردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha