• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032012591
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه:

ورزشکاران را به جان هیات انداخته‌اند

ورزشکاران را به جان هیات انداخته‌اند

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان درخصوص نحوه پرداخت بودجه به این هیات انتقاد کرد.

احمد روشن زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به دیدار اخیرش با مسئولین ورزش استان، اظهار کرد: در این دیدار مسئولین ورزش استان اعلام کردند که برای سالجاری بودجه‌ای در اختیار هیات قرار می‌دهند که نسبت به سال گذشته رشدی چند برابری دارد.

وی ادامه داد: آنها از ما خواستند بخش زیادی از این بودجه را در اختیار قهرمانان خود قرار دهیم و مبلغ کمی از آن را برای اعزام‌ به مسابقات قهرمانی کشور در نظر گرفتند، درحالیکه در طول سال اعزام‌های زیادی داریم.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه تصریح کرد: تنها در اردیبهشت ماه برای یک اعزام ورزشکارانمان به مسابقات کشوری مبلغ زیادی هزینه کردیم و تا پایان سال هم اعزام های متعدد دیگری در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: از طرفی با این اقدام اداره کل و رسانه‌ای کردن آن، ورزشکاران ملی پوش را به جان ما انداخته اند و آنها را در مقابل هیات قرار داده اند، بگونه‌ای که هر روز یکی از آنها با  مراجعه به هیات درخواست پول می‌کند.

وی با تاکید براینکه حمایت از ورزشکاران ملی پوش برعهده فدراسیون است و نه هیات، تاکید کرد: هزینه هر جفت کفش میخی حدود ۱۵ میلیون تومان است که اگر بخواهیم برای هرکدام از ورزشکاران ملی پوش یک کفش میخی بخریم، کل اعتباری که اداره کل داده، در این راه هزینه می شود و چیزی از آن باقی نمی ماند. 

روشن زاده در ادامه در خصوص صحبت های اخیر مسئولان ورزش استان مبنی بر رایگان شدن پیست مجموعه ورزشی آزادی هم گفت: در حال حاضر پیست این مجموعه از ساعت پنج تا ۸:۳۰ صبح برای مردم رایگان است اما مسئولان ورزش و جوانان استان خواستار این هستند که از ساعت ۲۰:۳۰ شب به بعد هم که ما پیست را تعطیل می کنیم، تا ساعت ۲۳ برای استفاده عموم باز باشد.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه با تاکید براینکه امکان بازگشایی پیست در این ساعت از شب برای هیات وجود ندارد، تصریح کرد: فعالیت پیست از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ مستلزم حضور یک نگهبان در آن محل است، چراکه احتمال وقوع حوادث غیرمتقرقبه و سرقت و یا تخریب تجهیزات مربوط به ورزشکاران و قهرمانان در آنجا زیاد است و این در حالیست که هیات هیچ بودجه ای برای استقرار یک نگهبان در آنجا ندارد و از اداره کل خواسته ایم که خودش این هزینه را متقبل شود.

روشن زاده تاکید کرد: همچنین با رایگان شدن پیست و شلوغی بیش از حد آن امکان تخریب پیست تارتان وجود دارد که چندین میلیارد تومان هزینه آن است. از طرف دیگر تمام درآمد هیات برای پرداخت حقوق نگهبان و... از همین پیست است که با رایگان شدن آن دیگر این درآمد را هم نخواهیم داشت.

وی یادآورشد: البته در حال حاضر نیمی از کسانی هم که از پیست استفاده می کنند، مسئولین ادارات مختلف هستند که زورشان تنها به هیات دوومیدانی می رسد و هزینه ای را بابت استفاده از پیست پرداخت نمی کنند و از طرفی هم مدام از دوومیدانی انتقاد دارند.

فرهمند سال افزون معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان هم در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این انتقادات اظهار کرد: باتوجه به شرایط هیات دوومیدانی استان، اداره کل ورزش و جوانان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان یعنی چند برابر سالهای گذشته به این هیات اعتبار اختصاص داد. 

وی اضافه کرد: از آنجایی که ورزشکاران این هیات در مضیقه هستند، برای همین مقرر شد بخشی از این اعتبارات صرف کمک به ورزشکاران شود و هیات باید از این محل نیازهای ورزشکاران مانند کفش و لباس و ... را تامین و بخشی دیگر از اعتبارات را برای اعزام آنها به مسابقات مختلف هزینه کند. 

معاون ورزش و جوانان استان تاکید کرد: در خصوص رایگان شدن پیست هم باتوجه به اینکه می دانیم هیات از این محل درآمد زایی می کند تا بخشی از مشکلاتش را رفع کند، برای همین تصمیم گرفته شد در قبال رایگان شدن پیست، اداره کل ورزش و جوانان هم به هیات کمک مالی داشته باشد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha