• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402032012840
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خواستار شد:

اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی

اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی خبر داد.

حسین میرزایی امروز ۲۰ خردادماه در جلسه شورای معاونین اداره‌کل منابع طبیعی که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که عرصه‌های طبیعی دارا هستند و در پی گرم شده هوا، ضریب خطر آتش‌سوزی در این عرصه‌ها افزایش یافته که ضروری است تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفاء به‌موقع آتش‌سوزی تاکنون در نظر گرفته شده باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیر باید در شرایط سخت قدرت تصمیم‌گیری داشته و مباحث اداری را قفل نکند بلکه اجازه دهد کارها به‌خوبی و سریع پیش رود، افزود: به‌منظور واکنش سریع و به هنگام، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان بایستی با تجهیزات و امکانات به حال آماده‌باش درآمده تا در هنگام وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همکاری مردم در امر پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را مهم دانست و اضافه کرد: اگر تجهیزات و امکانات موجود جوابگو نیست، بلافاصله به قید فوریت تمام تجهیزات لازم و جیره خشک خریداری و مشکلات خودرویی هرچه زودتر مرتفع و در اختیار کارکنان یگان حفاظت قرار گیرد.

میرزایی مقوله اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی مؤثر دانست و ادامه داد: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه‌ها در شکل‌دهی و جهت‌دهی افکار عمومی و تغییر نگرش‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق خبرنگاران و رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی می‌تواند در ارتقاء آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

وی بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برای پیشگیری هرچه بهتر از عرصه‌های منابع طبیعی در مقابله با آتش‌سوزی تأکید و اظهار کرد: مردم هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha