• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032112861
  • خبرنگار : 50405

یک نماینده سابق مجلس:

تقویت روابط با آمریکای لاتین نقشی اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌ها دارد

تقویت روابط با آمریکای لاتین نقشی اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌ها دارد

ایسنا/خراسان رضوی یک نماینده سابق مجلس با اشاره به اشتراکات ایران با کشورهای آمریکای لاتین گفت: تداوم و تقویت روابط با این کشورها، نقشی اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌ها و همچنین توسعه اقتصادی ایران دارد.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر آقای رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین، اظهار کرد: آمریکای لاتین یکی از خریداران مهم نفت جمهوری اسلامی و تامین‌کننده کسری بنزین ماست. کشورهای این منطقه جزو شرکای تجاری ایران محسوب می‌شوند و کالاهای ایرانی در این کشورها طرفداران زیادی دارد.

وی با اشاره به انتقال خدمات فنی و مهندسی از ایران به کشورهای آمریکای لاتین، افزود: این باعث ایجاد درآمدهای خوبی برای متخصصین ایرانی در حوزه‌های عمران و برق شده است. به علاوه این کشورها در مسائل بین‌المللی متحد استراتژیک ما هستند و تا کنون در مقابله با تحریم‌های آمریکا و دستیابی به اهداف منطقه‌ای و جهانی، همواره از ایران حمایت کرده‌اند.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: بنابراین با توجه به نقاط اشتراکی که در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین موجود است، تداوم و تقویت روابط با این کشورها، نقشی اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌ها و همچنین توسعه اقتصادی ایران دارد. خصوصا اینکه آمریکای لاتین حیاط خلوت ایالات متحده محسوب می‌شود و تقویت کشورهای ضدامپریالیسم در این منطقه یک استراتژی بین‌المللی برای ایران است.

ترقی با اشاره به نقاط اشتراک ایران و کشورهای آمریکای لاتین در بعد سیاست خارجی خصوصا در بحث استکبارستیزی، عنوان کرد: سیاست ایران در عرصه بین‌الملل این است که در تمام دنیا ائتلافی علیه سیاست‌های یکجانبه‌گرایی ایالات متحده ایجاد کند و آن را از آمریکای لاتین تا شرق آسیا گسترش دهد تا مانع سیاست‌های استکباری ایالات متحده و زورگویی‌های آن نسبت به کشورهای مستقل دنیا شود.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره رفت‌وآمدهایی که در طی دو سال اخیر میان مقامات ایران و کشورهای آمریکای لاتین صورت گرفته است، گفت: چون کشورهای این منطقه مانند ایران رویکردهای ضدغربی دارند، لذا بسیار بیشتر از سایر کشورها خواهان همکاری با کشوری ضدامپریالیست مانند ایران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha