• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032112885
  • خبرنگار : 50037

۹۰ درصدکانون‌های صنعتی ایجاد بوی نامطبوع شهرستان بهار مهار شده است

۹۰ درصدکانون‌های صنعتی ایجاد بوی نامطبوع شهرستان بهار مهار شده است

ایسنا/همدان مدیر کل اداره محیط زیست استان همدان گفت: بیش از ۹۰ درصد کانون‌های صنعتی ایجاد بوی نامطبوع در حوزه شهرستان بهار مهار شده است و در این رابطه به تمامی واحدهای صنعتی آلاینده «بو» حوزه این شهرستان تا نیمه اول سال جاری فرصت داده شده اقدامات کنترلی خود را تکمیل کنند.

سیده مریم محمدی درجلسه کارگروه آلودگی هوای شهرستان بهار و بررسی مشکلات زیست محیطی این شهرستان، اظهار کرد: بوی نامطبوع منتشره در شهر بهار برآیندی از همه کانون‌های آلودگی بوده و با توجه به استفاده از کود مرغی برای کشت سیب زمینی، شاهد دپوی کود در نقاط مختلف شهر بهار هستیم که این امر موجب شده پس از آبیاری زمین‌های کشاورزی بوی کود در فضای شهر منتشر شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی نسبت به جذب سرمایه‌گذار و احداث مرکز فرآوری کود مرغی در شهرستان اقدام کند تا از کودهای فرآوری شده که مشکلات محیط زیستی کودهای فعلی را ندارند استفاده شود.

محمدی همچنین با اشاره به دستگاه پایش کیفی هوا خاطر نشان کرد:تمامی شهرهای مراکز شهرستان های استان مجهز به دستگاه پایش کیفی هوا شده‌اند و تمامی داده‌ها در سامانه پایش کیفی هوای کشور قابل مشاهده است.

فرماندار شهرستان بهار هم از شناسایی ۱۱ مرکز آلاینده در شهرستان بهار خبر داد و خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ، بو های مشمئزکننده به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه برای به حداقل رساندن انتشار بوهای آزاردهنده از محل فعالیت‌های صنعتی، تلاش‌های بیشتری در حال انجام بوده و تمام اقدامات در این رابطه رصد می‌شود.

مجتبی ️فیض اللهی با تاکید بر تداوم پایش‌های محیط زیستی گفت: تیم واکنش سریع فرمانداری متشکل از دستگاه‌های ذیربط در سطح شهرستان تشکیل شده که پایش‌های شبانه و نظارت بر فعالیت صنایع دارد و در صورت مشاهده آلایندگی با هماهنگی دادستانی در خصوص ادامه فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، در ادامه این جلسه دستگاه آنالیز آنلاین سنجش و پایش ذرات هوای محیطی شهر بهار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان همدان به مناسبت هفته محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha