• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032113128
  • خبرنگار : 50071

تابستان سخت آبی در انتظار مشهد/حجم آب سد دوستی کاهش یافته است

تابستان سخت آبی در انتظار مشهد/حجم آب سد دوستی کاهش یافته است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پروژه شهر دوستدار آب در خصوص حجم آب موجود در سد دوستی گفت: حجم این سد به قدری کاهش یافته که اکنون از آب گل‌آلود برای تصفیه و بهره‌برداری استفاده می‌شود و می‌توان گفت که سد دوستی طی ماه‌های آینده از مدار تامین آب مشهد کنار گذاشته می‌شود و اکنون برای تامین کسری آب در تابستان، حفرچاه بیشتر در برنامه قرار گرفته است.

ناصر صداقت با بیان این خبر اظهار کرد: وضعیت آب شرب و فضای سبز شهر مشهد سال‌های زیادی است که دچار بحران است، اما این بحران طی دو سال گذشته به حالت هشدار درآمده و سال آبی گذشته نیز حجم بارندگی‌ها به حدی بود که در نیم‌قرن گذشته بی‌سابقه بوده و حدود ۶۰ درصد نسبت به بارندگی‌های بلندمدت کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم سبب رخداد پدیده‌هایی همچون خشکسالی شده که اثرات آن بر محیط زیست و منابع آب مشهد کاملا مشهود است.

وی با اشاره به شرایط بحرانی آب مشهد گفت: امسال با توجه به کاهش قابل توجه بارندگی، حجم آب سدهای تامین‌کننده آب شرب مشهد به حداقل میزان ممکن رسیده است و تابستان امسال در تامین آب شرب مشهد دیگر نمی‌توان از سدها استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، صداقت در خصوص حجم آب موجود در سد دوستی تصریح کرد: حجم این سد به قدری کاهش یافته که اکنون از آب گل‌آلود برای تصفیه و بهره‌برداری استفاده می‌شود و می‌توان گفت که سد دوستی طی ماه‌های آینده از مدار تامین آب مشهد کنار گذاشته می شود و اکنون برای تامین کسری آب در تابستان، حفر چاه بیشتر در برنامه قرار گرفته است.

مدیر پروژه شهر دوستدار آب در پایان خاطرنشان کرد: اکنون بحران آبی مشهد به رنگ نارنجی در آمده و لازم است تمامی دستگاه‌ها شرایط اضطرار را درک کنند و در خصوص اطلاع رسانی شرایط موجود به شهروندان و زائران، نهایت تلاش و همکاری را با دستگاه‌های متولی امر داشته باشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha