• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402032113451
  • خبرنگار : 50082

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد

دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در سبزوار راه‌اندازی می‌شود

دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در سبزوار راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در این دانشگاه از سوی شورای گسترش وزارت علوم صادر شد.

دکتر محمدعلی زنگنه اسدی روز یکشنبه ۲۱ خردادماه در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پردیس علم و فناوری سبزوار را به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی در کشور راه‌اندازی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مجوز تخصیص ۵۰ هکتار از اراضی دانشگاه برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه اخذ شده است، افزود: قرارگیری پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکت‌های فناور را به نیروی انسانی توانمند دانشگاه تسهیل می‌کند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از طرفی، پارک علم و فناوری خراسان رضوی دارای تجربه و ظرفیت ارزشمندی در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه است که کمک بسیار خوبی برای شرکت‌ها خواهد بود.

وی اظهار کرد: با حمایت پارک علم و فناوری خراسان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اختصاص یافته است و همچنین ظرفیت استفاده از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ فراهم شده است.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری همچنین گفت: با پیگیری‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی و حمایت فرمانداری شهرستان، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه از محل تملک دارایی‌های استانداری به راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار اختصاص یافته است.

زنگنه اسدی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار، تحول خوبی را برای افزایش اشتغال دانش‌پایه در منطقه غرب خراسان ایجاد خواهد کرد، افزود: مجموعه مدیریتی شهرستان از جمله نمایندگان شهر سبزوار، فرمانداری و سایر نهادهای مؤثر در کنار دانشگاه در این موضوع اشتراک مساعدت‌های خوبی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه مجوز مربوطه با پیگیری‌های بیش از یک‌ساله دانشگاه از وزارت علوم اخذ شده است، افزود: راه‌اندازی کامل این پردیس، نیاز به مشارکت ارکان مختلف دانشگاه و شهرستان خواهد داشت که امید می‌رود با پیگیری‌های مسئولان شهرستان، این مهم محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha