• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402032113503
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

بارش ۱۵۵ میلی‌متری باران در «قره ماخر» گنبدکاووس

بارش ۱۵۵ میلی‌متری باران در «قره ماخر» گنبدکاووس

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از بارش ۱۵۵ میلی‌متری باران در «قره ماخر» گنبدکاووس خبر داد و گفت: بارش‌های اخیر سبب شد تا استان رکوردار بهترین دریافت‌کننده بارش کشور از ابتدای خرداد تاکنون شود.

امان‌محمد کمالی بعدازظهر امروز یک‌شنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح میزان بارندگی‌های اخیر در استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: در پی ورود سامانه بارشی اخیر شاهد نزولات آسمانی قابل توجه در اقصی نقاط استان گلستان به خصوص شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، علی‌آبادکتول و گالیکش بودیم.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی بالای ۱۰۰ میلی‌متر از دو منطقه «قره ماخر» و «داشلی برون» در شهرستان گنبدکاووس به ترتیب با میزان بارش ۹. ۱۵۵ و ۴. ۱۳۹ میلی‌متر ثبت شد، ادامه داد: مناطق آزادشهر با ۹. ۷۳، «چیر قورمه» گنبدکاووس با ۷۳ و «شیرآباد» رامیان با ۵. ۷۲ میلی‌متر بارش‌های خوبی را در این مدت داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی گلستان با تأکید بر اینکه استان تا ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ رکوردار بیشترین کسری بارش این ماه کشور بود، افزود: بارش‌های ۴۸ ساعت اخیر سبب شد تا این استان رکوردار بهترین دریافت‌کننده بارش کشور از ابتدای خرداد تاکنون شود.

وی با اشاره به اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته تقریباً از همه ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی استان گلستان گزارش بارش باران دریافت شده است، خاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر سبب شد تا میانگین پهنه‌ای بارش این ماه استان از ۶ میلی‌متر منتهی به ۱۷ خرداد ماه به بیش از ۳۶ میلی‌متر منتهی به پایان ۱۹ خرداد افزایش یابد.

کمالی از کسری حدود ۱۱۵ میلی‌متری بارش استان گلستان از مهرماه سال ۱۴۰۱ «ابتدای سال زراعی» تاکنون خبر داد و اضافه کرد: بارش‌های اخیر سبب خوشحالی کشاورزان شده است و امیدواریم همچنان تداوم داشت باشد.

وی کمترین میزان بارش در سال زراعی اخیر را  ثبت شده در ایستگاه‌های شهرستان‌های غربی استان همچون «مراوه تپه و گنبدکاووس» دانست و تصریح کرد: متأسفانه در برخی ایستگاه‌های این شهرستان‌ها از قبیل «الله نور»، «فرق سر» و «آق تقه» مرواه تپه و «کرند» گنبدکاووس مجموع بارش سال زراعی تاکنون به ۱۵۰ میلی‌متر هم نمی‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha