• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402032113556
  • خبرنگار : 50377

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران:

منابع آبی مازندران با مشکل شیرابه زباله مواجه است

منابع آبی مازندران با مشکل شیرابه زباله مواجه است

ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه، در این استان محدودیت جدی مکان یابی برای ساماندهی پسماند وجود دارد، گفت: منابع آبی دریا، رودخانه و سفره های زیر زمینی مازندران با خطر جدی آلودگی ناشی از شیرابه های انواع زباله ها مواجه است.

عطا الله کاویان امروز ۲۱ خرداد ماه در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران، با بیان اینکه نبود تصفیه خانه شیرابه های زباله چالش جدی مدیریت پسماند در مازندران است، اظهار کرد : اکنون زباله سوز نوشهر روزانه ۱۲۰ تن زباله را در خود می سوزاند که به دلیل نداشتن تصفیه خانه، شیرابه به راحتی وارد منابع آبی به خصوص دریای خزر می شود.

وی اظهار این که محیط‌زیست به عنوان دستگاه حاکمیتی و ناظر در مقوله مدیریت پسماند است با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: وضعیت آلودگی در رها شدن شیرابه زباله بسیار خطرناک شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، به شروع شنا در سواحل مازندران اشاره کرد و ادامه داد:  شناگاه های استان به شدت در معرض شیرابه های زباله قرار دارد.

وی به شناسایی ۲۷ چالش مدیریت پسماند مازندران از سوی حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت:  نبود تصفیه فاضلاب شهری و فعالیت لجن کش‌های دراین بخش از مشکلات جدی مازندران محسوب می‌شود.

کاویان به نبود سایت ویژه دفع و مدیریت پسماندهای صنعتی، دارویی و شیمیایی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: از سوی دیگر آرای دادگستری در مقابله با متخلفان در مدیریت پسماند کارایی ندارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین نسبت به این موضوع که اداره کل محیط زیست هیچ اطلاعاتی از نحوه، میزان اعتبارات و چگونگی هزینه برای مدیریت پسماند در مازندران ندارد، انتقاد کرد.

این مسئول از بررسی چالش های مدیریت پسماند از ۱۰ سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در شرایطی که استان با تولید حدود سه هزار تن زباله با چالش مواجه است، زباله های گردشگران شرایط مدیریت پسماند را دوچندان سخت تر کرده است.

وی با اشاره به این که نیروگاه زباله سوز ساری شتاب خوبی گرفته است، تصریح کرد: این سایت باید به صورت کامل یعنی همراه با سامانه تصفیه خانه شیرابه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha