• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402032113641
  • منبع : نمایندگی خوزستان

تاکید استاندار بر احیای حرکت سوادآموزی در خوزستان

تاکید استاندار بر احیای حرکت سوادآموزی در خوزستان

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: احیای حرکتی بزرگ در راستای سوادآموزی یک نیاز مهم در استان خوزستان محسوب می‌شود.

علی اکبر حسینی محراب در دیدار با معاون وزیر آموزش پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور که امروز (٢١ خردادماه) انجام شد، اظهار کرد: بهره‌گیری از گروه‌های اجتماعی و فرهنگی در استان خوزستان موجب ارتقای شاخص‌های سواد آموزی خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی با عنوان اینکه توجه به مبحث سوادآموزی در جامعه اثربخش است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی در حوزه سوادآموزی در تحقق اهداف سوادآموزی راهگشا است.

استاندار خوزستان گفت : احیای حرکتی بزرگ در راستای سوادآموزی، یک نیاز مهم در استان خوزستان محسوب می‌شود.

اهمیت ارائه سوادهای مهارتی

علیرضا معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت سواد در کشور نیازمند همت همه جانبه است، گفت: بازماندگان از تحصیل اثر غیرقابل جبرانی در آینده حوزه سوادآموزی خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی در سطح کشور جدی گرفته شده است، ادامه داد:  شورای سوادآموزی جایگاه مهمی در توسعه جایگاه سوادآموزی در سطح استان دارد.

عبدی با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق حاشیه‌ای باعث ارتقای شاخص‌های سوادآموزی است، افزود: انگیزه‌سازی در راستای سوادآموزی موثر است و ضرورت دارد کمک فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه سوادآموزی بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۹۷.۱ جامعه باسواد هستند، ادامه داد: آموزش سوادهای چندگانه و آموزش‌های دائم‌العمر دو برنامه آینده سوادآموزی در کشور است.

ضرورت فرهنگ ‌سازی در حوزه سوادآموزی

در پایان نیز مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه سوادآموزی موجب ارتقای شاخص‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین سوادیار در استان خوزستان افزود: خیرین سوادیار برای نخستین بار در استان خوزستان به فعالیت پرداخت که نتایج خوبی نیز در بر داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: کاهش نرخ بیسوادی در استان خوزستان با برنامه‌ریزی در سطح فرهنگی در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha