• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032213808
  • خبرنگار : 71129

درخواست لولا داسیلوا برای حمایت از آسانژ

درخواست لولا داسیلوا برای حمایت از آسانژ

رئیس جمهوری برزیل بازداشت آسانژ را حمله به دموکراسی و آزادی رسانه دانست و خواستار بسیج عمومی برای دفاع از موسس ویکی لیکس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس قرار است درخواست تجدیدنظر نهایی خود را درباره عدم استرداد به آمریکا به دیوان عالی انگلیس ارائه کند.

به گفته خبرنگاران بدون مرز، اگر آسانژ پرونده خود را به دادگاه اروپایی حقوق بشر ارجاع ندهد، این درخواست تجدیدنظر از سوی آسانژ آخرین فرصت او در دیوان عالی انگلیس برای جلوگیری از استردادش به آمریکاست.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل در توئیتی نوشت: من با نگرانی به استرداد قریب‌الوقوع جولیان آسانژ می‌نگرم. آسانژ کار بسیار مهمی انجام داده که اقدامات غیرقانونی یک کشور را علیه یک کشور دیگر آشکار کرده است.

استلا آسانژ، همسر موسس ویکی لیکس روز پنجشنبه اعلام کرد که "جولیان به دنبال یک جلسه علنی دیگر در برابر دو قاضی جدید در دادگاه عالی خواهد بود و ما خوشبین هستیم که پیروز خواهیم شد."

رئیس جمهوری برزیل با تاکید بر اینکه بازداشت طولانی مدت آسانژ علیه دفاع از دموکراسی و آزادی رسانه‌ای است، افزود: مهم است که تمامی ما برای دفاع از او بسیج شویم.

لولا داسیلوا پس از شرکت در مراسم تاجگذاری چارلز سوم در لندن که ماه گذشته میلادی بود، بازداشت آسانژ را "شرم آور" و "یک اقدام دیوانه کننده" خواند.

جولیان آسانژ پس از آن توسط مقام‌های انگلیسی بازداشت شد که اکوادور وضعیت پناهندگی وی را لغو کرد و سفارت اکوادور در لندن که او به آن پناه برده بود، به پلیس انگلیس اجازه داد تا آسانژ را دستگیر کند.

در روز دستگیری آسانژ نیز وزارت دادگستری آمریکا موسس وبسایت ویکی لیکس را بر اساس قانون جاسوسی ایالات متحده به ۱۷ فقره جرم متهم کرد که برایش ۱۷۵ سال حبس در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha