• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032213878
  • خبرنگار : 71516

آمار خسارت‌ها و قربانیان ۳۰۰۰ روز جنگ عربستان در یمن

آمار خسارت‌ها و قربانیان ۳۰۰۰ روز جنگ عربستان در یمن

یک مرکز حقوقی، آمار قربانیان و خسارت‌های ۳۰۰۰ روز جنگ ائتلاف عربستان علیه یمن را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مرکز یمنی حقوق‌بشری و توسعه «عین» آمار قربانیان و خسارت‌های ۳۰۰۰ روز از جنگ عربستان علیه یمن را منتشر و اعلام کرد: تعداد شهدا و زخمی‌شدگان در جنگ یمن به ۴۸۸۴۱ تن رسید. تعداد شهدای یمنی به ۱۸۲۰۶ نفر از جمله ۴۰۹۶ کودک و ۲۴۶۱ زن رسید.

براساس آمار این مرکز حقوق بشری،‌ تعداد منازل ویران‌شده در حمله ائتلاف متجاوز عربی به ۶۰۷ هزار منزل، تعداد مساجد آسیب‌دیده به ۱۷۵۰ مورد و تعداد مدارس تخریب‌شده به ۱۲۷۲ مورد رسید.

این مرکز اعلام کرد: ائتلاف عربستان حدود ۱۵۰۰ مرکز غیرنظامی از جمله دانشگاه، مراکز گردشگری، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، تأسیسات ورزشی و مراکز رسانه‌ای و اماکن باستانی را بمباران کرده است.

براساس آمار این مرکز ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۲۱۱۲ تأسیسات دولتی، ۶۱۹ شبکه ارتباطی، ۳۴۹ نیروگاه برق و هزاران جاده و پل‌ تخریب شدند یا خسارت دیده‌اند.

در حملات ائتلاف عربی به یمن ۴۱۱ کارخانه، ۷۰۷ بازار، ۴۲۹ پمپ بنزین، ۳۹۲ نفتکش و ۴۸۵ قایق تخریب شدند. همچنین ۱۰۶۶ کامیون حامل موادغذایی، ۱۰۳۲ انبار مواد خوراکی، ۱۰۴۴۵ وسیله نقلیه و ۴۷۰ مزرعه هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۲ ۱۰:۵۵

عاملان اصلی این همه قتل وتخریب کجایند؟

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۲ ۱۲:۴۲

تمام این خسارات با هدایت هدفمند صهیونیسم و امپریالیسم جهانی برای این بین 2کشور مسلمان حادث شد که: -مسلمانان با دستان مسلمانان کشتار شوند -اتحاد و وحدت کلمه بین کشورهای مسلمان منطقه نابود و شکاف عمیق بین آنها با همسایه هراسی و هدف فروش تسلیحات مدرن و یا کهنه شده و از رده خارج شدۀ انبارهای آمریکا+متحدان سنتی همراهش اجرائی شود و از اوضاع اقتصادی ورشکسته خارج شوند -با ایجاد جنگ و تفرقه و فرقه گرائی بین کشورهای مسلمان منطقه با مطرح کردن تأمین امنیت در تمام شئون و امور کشورهای منطقه مداخله و اظهار نظر کنند....در حالی که قادر نیستند از نیروهای خودشان دفاع کرده و امنیت آنان را تأمین کنند -در حاشیۀ امن ایجاد جنگ و درگیری تمام منابع و ثروت منطقه را تاراج و غارت کنند(نفت و گاز)و با صراحت و وقاحت تمام اعلام رسانه ای کنند که ما برای چاههای نفت و گاز شما به این منطقه از جهان آمده ایم و روز روشن ثروت منطقه را میدزدند

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۲ ۱۲:۴۹

هر وقت جلوی ضرر گرفته شود منفعت بدست می آید.....کشورهای منطقه باید دیگر اسیر نقشه های شوم صهیونیسم و امپریالیسم جهانی برهبری آمریکا+متحدان سنتی همراهش نشوند....کشورهای نفت خیز می توانند با 2ابزار نفت و پترودلارهای موجود در بانکهای آمریکا و متحدانش و خروج آنها ضربات این صدمات را به دشمنان قسم خوردۀ اسلام برگردانند تا دیگر با وقاحت تمام سران منطقه را گاوهای شیرده خطاب نکنند فقط و فقط لازم و ملزوم است که کشورهای منطقه اسیر تفرقه و فرقه گرائی و تشتت آراء نشوند و با اتحاد اتحاد اتحاد و وحدت بین یکدیگر با مودت و دوستی کنار یکدیگر زندگی کنند و با همکاری و اتحاد همدیگر خودشان امنیت منطقه را تأمین کنند نه اینکه به بیگانگان اتکا کنند..............