• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032214227
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات قایقرانی استان:

قایقرانی کرمانشاه به رکود رفته/ جایی برای تمرین نداریم 

قایقرانی کرمانشاه به رکود رفته/ جایی برای تمرین نداریم 

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه از به رکود رفتن قایقرانی کرمانشاه پس از خشکاندن دریاچه شهربازی کرمانشاه خبر داد و گفت: از مسئولین استان می‌خواهیم برای نجات قایقرانی استان از این وضعیت، دریاچه شهربازی را دوباره فعال کنند.

محمدصدیق حشمتیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشکلات قایقرانی کرمانشاه، اظهار کرد: تا چندسال پیش قایقرانان زیادی در محل دریاچه شهربازی کرمانشاه تمرینات خود را انجام می دادند و بدنبال آن تعداد قابل توجهی هم ملی پوش در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از اینکه شهربازی را به بخش خصوصی واگذار کردند و او هم دریاچه را خشک کرد، محل تمرین قایقرانان کرمانشاهی هم تعطیل شد.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک‌ترین فضای آبی برای تمرینات قایقرانان کرمانشاه سراب نیلوفر و سد شیان است، عنوان کرد: این دو مجموعه بصورت میانگین حدود نیم ساعت از شهر کرمانشاه فاصله دارند، برای همین قایقرانان نمی توانند هر روز برای تمرین به آنجا بروند.

وی ادامه داد: از طرفی خانواده ها هم اجازه نمی دهند که فرزندانشان برای آموزش این رشته به جایی با این فاصله زمانی و مکانی از شهر کرمانشاه بروند.

حشمتیان با بیان اینکه مشکلات تمرین در فضای آبی دور از شهر کرمانشاه به همین جا ختم نمی شود، گفت: سراب نیلوفر و سد شیان هر دو به بخش خصوصی واگذار شده اند و آنها هم برای تمرین قایقرانان ما در آنجا هزینه‌های زیادی می خواهند.

وی با تاکید براینکه نداشتن یک فضای تمرینی در داخل شهر کرمانشاه کار را برای بانوان قایقران سخت‌تر کرده، گفت: تا حدود یک دهه پیش چندین بانوی قایقران در کرمانشاه داشتیم که برخی از آنها در تیم ملی بودند، اما پس از تعطیلی دریاچه شهربازی، تعداد بانوان قایقران ما به شدت ریزش پیدا کرده است.

رئیس هیات قایقرانی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین باتوجه به مخالفت خانواده ها برای آموزش فرزندانشان در جایی دور از مرکز شهر، در بحث آموزش و کشف استعدادهای جدید هم با چالش مواجه شده‌ایم.

وی یادآورشد: در شرایط فعلی برای اینکه آموزش ها را قطع نکنیم، تنها آموزش های مقدماتی قایقرانی را در استخر آزادی به علاقمندان می دهیم، آن هم بدون استفاده از قایق، چراکه علاوه بر اندازه قایق های فایبرگلاس، بردن آنها به داخل استخر به دلیل مسائل بهداشتی امکانپذیر نیست.

حشمتیان تاکید کرد: باتوجه به وجود این مشکلات، در سالهای اخیر شاهد پس‌رفت قایقرانی کرمانشاه بوده ایم و این رشته که زمانی مدال های زیادی را برای استان به ارمغان می آورد، روبه رکود رفته است.

وی درپایان از مسئولین استان خواست تا برای نجات قایقرانی کرمانشاه، دریاچه شهربازی را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha