• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402032214381
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرکل غله کرمانشاه:

118 هزار تن گندم در کرمانشاه خریداری شده است

118 هزار تن گندم در کرمانشاه خریداری شده است

ایسنا/کرمانشاه مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل برداشت محصول تاکنون بیش از 118 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

علی ملکشاهی در حاشیه بازدید عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه نوید افزایش تولید و ذخیره سازی گندم در استان کرمانشاه نسبت به سنوات گذشته را داد و گفت: تا این موضع از فصل برداشت رشد 40 درصدی خرید تضمینی گندم در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوده ایم.

ملکشاهی افزود: از ابتدای فصل برداشت محصول در دهه سوم اردیبهشت ماه تاکنون بیش از 118 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است.

 وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه تا پایان شهریور ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: تاکنون بخشی از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و امیدواریم با تلاش دولت و مجلس و سایر دستگاه ها بزودی تمامی مطالبات گندمکاران از طریق بانک عامل پرداخت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین از ابتدای برداشت محصول کلزا تاکنون بیش از 562 تن کلزا توسط دو مرکز خرید تضمینی کلزا در مناطق گرمسیری استان خریداری شده و برنامه ریزی لازم جهت آغاز خرید تضمینی کلزا با راه اندازی 20 مرکز خرید تضمینی در سایر مناطق استان صورت گرفته است.

دکتر عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس و نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با بیان اینکه  استان کرمانشاه از دیر باز به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در کشور شناخته شده، گفت: کرمانشاه علاوه بر تامین نیاز داخل استان، بخشی از گندم مورد نیاز سایر استان های کشور را نیز تامین می کند.

 وی با اشاره به برنامه ریزی برای حمایت از تولید داخل استان، گفت: به منظور بهره وری بیشتر از منابع داخلی و همچنین کاهش نرخ بیکاری در استان در جلسه ای با حضور مسئولین استانی از سازمان جهاد کشاورزی استان خواسته شد تا طرحی را به عنوان صادرات آرد به خارج از استان تهیه کنند تا پس از این شاهد جلوگیری از خام فروشی بوده و گندم مازاد بر نیاز استان را بصورت محصول نهایی یعنی آرد با ارزش افزوده چند برابری از استان خارج کنیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha