• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402032214452
  • خبرنگار : 71619

ماجرای قرار جلب آزاده صمدی و لیلا بلوکات، تمدید کنسرت‌ها و آلبوم جدید آسرایی

ماجرای قرار جلب آزاده صمدی و لیلا بلوکات، تمدید کنسرت‌ها و آلبوم جدید آسرایی

حاشیه‌هایی از صدور قرار جلب آزاده صمدی و لیلا بلوکات، مجوزی برای شهاب حسینی و سحر جعفری‌جوزانی، حضور فیلم کوتاه یک دهه هشتادی در اسپانیا، نمایشی تازه از مرتضی اسماعیل کاشی، کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری، همچنین تمدید کنسرت‌های علیرضا قربانی، محسن یگانه و رضا بهرام، آلبوم جدید فریدون آسرایی و آغاز ثبت‌نام موکب‌های اربعین گزیده‌هایی از اخبار فرهنگی هنری روز دوشنبه بودند.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه (۲۲ خردادماه) اعلام شد که با تصمیم بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه برای آزاده صمدی و لیلا بلوکات قرار جلب به دادرسی صادر شده است. در پی این موضوع مهدی کوهیان عضو کمیته حمایت حقوقی و قضایی از هنرمندان در توضیحی بیان کرد: بازپرس پس از صدور این قرار، پرونده را برای رسیدگی به دادگاه صالح می‌فرستد و این به هیچ عنوان به معنی صدور حکم جلب یا بازداشت متهم نیست.

شهاب حسینی و سحر جعفری‌جوزانی مجوز گرفتند

در ادامه خبر رسید شورای صدور پروانه نمایش آثار غیرسینمایی برای شش عنوان فیلم بلند داستانی، هفت عنوان فیلم مستند و ۹ عنوان فیلم کوتاه داستانی پروانه صادر کرده است. «من ۰۳۲۴ بودم» به تهیه‌کنندگی سحر جعفری جوزانی و کارگردانی مهدی حاجی یوسف و «نرگسی» به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی و کارگردانی پیام اسکندری در بین شش فیلم بلند داستانی بودند. 

فیلم کوتاه یک دهه هشتادی در اسپانیا

فیلم کوتاه «نارنجی» به کارگردانی ارمیا ربانی به جشنواره ایسلانتیای اسپانیا راه یافت. ارمیا ربانی متولد ۱۳۸۲ و فیلم کوتاه «نارنجی»، اولین تجربه او در مقام کارگردانی است. ربانی فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از انجمن سینمای جوانان ایران و هنرستان هنرهای زیباست.

کسی که «عشق در پیری» را آفرید

این روزها نمایشنامه «عشق در پیری» نوشته مؤیدالممالک فکری ارشاد با کارگردانی مرتضی فرهادنیا به عنوان یکی از آثار باکس دانشجویی تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. به انگیزه اجرای این اثر نمایشی نگاهی گذرا داشتیم به زندگی نویسنده آن که جزو نخستین درام‌نویسان کشورمان به شمار می‌آید.

نمایشی تازه از مرتضی اسماعیل کاشی

از سویی قرار است نمایش «انسان / اسب : پنجاه / پنجاه» با طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی، بازیگر، کارگردان و مدرس از نیمه دوم تیرماه در سالن اصلی تالار مولوی اجرا شود. 

معرفی برندگان جوایز «تونی» و  رئیس داوران جشنواره توکیو

برگزیدگان جوایز تئاتر تونی در سال ۲۰۲۳ درحالی اعلام شدند که «لئوپولدشتات» و «کیمبرلی آکیمبو» برندگان بزرگ شب اعلام جوایز بودند.

همچنین «ویم وندرس» به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم توکیو سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

ساعت فعالیت کتابخانه ملّی تغییر نکرده است

از سویی اعلام شد ساعت فعالیت کتابخانه ملّی و ارائه خدمات به اعضا در تابستان سال جاری تغییر نکرده و همچنان به روال گذشته است. بر این اساس در روزهای کاری و ایام تعطیل از ساعت ۸ تا ۲۰ و در نوبت شیفت شب به غیر از ایام تعطیلی کتابخانه ملّی از ساعت ۲۱ تا ۲۴ است.

 نکوداشتی برای عباس جمال‌پور 

افزون بر این‌ها اعلام شد که آیین نکوداشت عباس جمال‌پور، نگارگر کشور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی روز سه‌شنبه ـ بیست و سوم خردادماه ـ ساعت ۱۷ برگزار  می‌شود. عباس جمال‌پور نگارگر، موسیقی‌شناس و نوازنده، پژوهشگر و استاد هنر و کارتوگرافیست متولد ۱۳۱۲ شمسی است. او دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) در رشته نگارگری و فارغ‌التحصیل هنرستان کمال‌الملک با درجه ممتاز شاگردی نزد استاد محمدعلی زاویه است.

کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری در کاخ سعدآباد

سهراب پورناظری و علی قمصری قصد دارند کنسرت مشترکی را با عنوان «در هوای بی چگونگی» در کاخ سعدآباد به صحنه ببرند. نخستین شبِ کنسرت مشترک پورناظری و قمصری، روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در محوطه باز کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود.

تمدید کنسرت‌های علیرضا قربانی، محسن یگانه و رضا بهرام

این در حالی است که در موج جدید برگزاری کنسرت‌ها، هنرمندان موسیقی تصمیم گرفته‌اند با توجه به استقبال مخاطبانشان، کنسرت‌های خود را در تهران و شهرستان‌ها تمدید کنند. علیرضا قربانی، حجت اشرف‌زاده، محسن یگانه، رضا بهرام و ارکستر ملی ایران کنسرت‌های خود را برای روزهای آینده تمدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کنسرتی برای مازنی‌ها

آلبوم جدید فریدون آسرایی

«فریدون آسرایی» هم قرار است که پس از ۹ سال آلبوم بدهد. جدیدترین آلبوم فریدون آسرایی در تاریخ ۲۸ خرداد منتشر و روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد.

شناسایی مسجدی با شعر فارسی در روسیه

همچنین عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از شناسایی کتیبه‌ای با شعر فارسی در محراب مسجدی در شهر دربندِ روسیه خبر داد. به گفته او  شعر محرابِ مسجد توبه، از سوزنی سمرقندی برای توبه از گذشتهٔ خویش به این شرح است: «چار چیز آورده‌ام یا رب (شاها) که در گنج تو نیست/ نیستی و حاجت و عذر و گناه آورده‌ام».

چینی‌ها را دریابید

در ادامه گفت‌وگویی با بابک نعمت‌پور ـ راهنمای گردشگری ـ داشتیم که درباره چالش‌های سفر گردشگران چینی در ایران اظهاراتی داشت. به گفته او،  چینی‌هایی که به ایران می‌آیند نه صنایع دستی می‌خرند و نه راهنمای ایرانی همراه دارند. شاید ۲۰ گردشگر چینی سرجمع در ایران ۴۰۰ دلار خرج نکنند. این شکل سفر آن‌ها درآمد زیادی برای صنعت گردشگری کشور ندارد. انتظار می‌رود مقامات گردشگری کشور با مقامات چین مذاکره کنند.

در نهایت این‌که رییس قرارگاه اربعین در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آغاز ثبت‌نام و تمدید پروانه موکب‌های اربعین خبر داد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

حتی دلش فارسی شده است

«پروانه و یوغ» به فرمان‌آرا تقدیم شد

نمایش مجسمه‌ای که هوش مصنوعی ساخت

سریالی جدید که در سکوت خبری ساخته شد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha