• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032314513
  • خبرنگار : 71145

سوریه: می‌خواهیم با عربستان به مرحله یکپارچگی در تمام سیاست‌ها برسیم

سوریه: می‌خواهیم با عربستان به مرحله یکپارچگی در تمام سیاست‌ها برسیم

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه کشورش صدها گام در مورد آنچه از آن خواسته شده، برداشته است، در حالی که هیچ گامی از سوی دیگر کشورها دریافت نکرده است، از این کشورها خواست که حسن نیت نشان دهند و از گرسنگی دادن به مردم سوریه دست بردارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در حاشیه شرکت در دومین نشست وزیران کشورهای عربی با جزایر اقیانوس آرام که در ریاض برگزار شد، از نقش موثر عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به منظور تقویت روابط عربی - عربی و روابط دوجانبه عربی با کشورهای تأثیرگذار در سراسر جهان تشکر کرد.

مقداد با توجه به نتایج نشست اخیر سران کشورهای عربی که در جده برگزار شد و سیاست «گام به گام» و جایی که تلاش‌های دولت سوریه به آن رسید، گفت: «برنامه‌های این اجلاس خوب و دقیق بود. من به شما اطمینان می‌دهم که صدها قدم برداشته‌ایم در حالیکه هیچ قدمی از طرف‌های دیگر ندیده‌ایم. آنچه اکنون از طرف‌های دیگر خواسته می‌شود، نشان دادن حسن نیت، توقف حمایت از تروریسم و ​​گرسنگی دادن به مردم و کودکان سوریه و مشارکت در کمک به رنسانس جدید مردم سوریه است.»

وزیر خارجه سوریه در توضیح صحبت‌های خود در مورد دیگر طرف‌ها گفت: طرف‌هایی که پشت تروریسم، کشتار و فتنه، تجزیه و تکه تکه کردن سوریه بودند، از سوریه شروع کردند تا به کشورهای عربی دیگر برسند، همانطور که می‌دانید شروع کردند و اکنون بر اساس منافع برخی کشورها از یک کشور عربی به کشور عربی دیگر حرکت می‌کنند.

مقداد درباره ۱۰ سالی که بر ملت عرب گذشت، زمانی که مشکل فقط در سوریه نبود، به گفته وی مشکلاتی در لیبی، سومالی و سودان وجود داشت، گفت: اکنون باید برای رویارویی با این چالش‌ها دست به دست هم دهیم.

وی با ابراز تمایل سوریه برای همکاری با عربستان در همه زمینه‌ها، تاکید کرد: "ما از حضور در عربستان خوشحالیم. فعالیت‌های بسیار بزرگی وجود دارد که در آن هزاران شهروند عرب در مجمع عربی و چینی شرکت می‌کنند. ما به این نقش موثر پادشاهی و اهدافی که توسط عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان و ولیعهد به منظور تقویت روابط عربی و عربی و تقویت دوجانبه عربی تعیین شده، درود می‌فرستیم. ما به روابط با کشورهای تاثیرگذار جهان احترام می‌گذاریم و آماده همکاری در زمینه‌های مختلف هستیم.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سوریه و عربستان اکنون در حال رایزنی در مورد نام سفرای دو کشور هستند، خاطرنشان کرد: سفیر جدید باید رشد روابط سوریه و عربستان را تضمین کند تا به مرحله یکپارچگی در همه سیاست‌های عربی و خارجی برسد.

وزیر سوری در پاسخ به سوالی مبنی بر افتتاح قریب الوقوع سفارت دمشق در ریاض، گفت: من از سفارت سوریه در ریاض بازدید کردم، البته ۱۲ سال تعطیلی بر آن اثر گذاشته است. الحمدلله سفارت عربستان در دمشق تقریباً آماده است، هیئتی از عربستان اخیرا در دمشق حضور داشتند. آنها از همکاری سوریه برای ازسرگیری فوری کار سفارت راضی هستند و ما به سهم خود آماده کمک هستیم تا برادران ما در عربستان هر چه سریعتر سفارت خود را باز کنند.

وی ادامه داد: ما به دنبال تعیین سفیر در هر دو کشور هستیم، زیرا باید سفیر خوبی را برای تضمین این روابط تعیین کنیم تا حد یکپارچگی دو کشور در همه سیاست‌های عربی و خارجی افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۴:۵۷

انشاءالله اتحاد و وحدت کلمه نیاز مبرم جهان اسلام و کشورهای اسلامی است چون اشترکات زیادی با هم دارند: خداوندیکتا+کتاب الله کریم+پیامبر(ص)+قبلۀ مشترک یعنی کعبۀ مکرمه و مدینۀ منوره اگر جهان اسلام متحد باشد و اتحاد حاکم باشد هیچ غلطی توسط صهیونیسم و امپریالیسم جهانی علیه مسلمانان با جمعیت میلیاردی انان اتفاق نخواهد افتاد...........