• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402032314636
  • خبرنگار : 71496

شیخ الازهر برای اولین بار در جلسه شورای امنیت شرکت می‌کند

شیخ الازهر برای اولین بار در جلسه شورای امنیت شرکت می‌کند

شیخ الازهر فردا چهارشنبه در جلسه عالی شورای امنیت برای بحث و گفت‌وگو درباره ارزش‌های برادری انسانی در تقویت و تداوم صلح شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، قرار است احمد الطیب، شیخ الازهر در این جلسه با محوریت اهمیت تقویت ارزش‌های برادری انسانی، سازش، احترام متقابل و اهمیت آن برای گسترش و تداوم صلح سخنرانی کند، همچنین او در این سخنرانی بر پیام دین اسلام برای برقراری صلح و امنیت جهانی متمرکز خواهد بود.

این اولین باری است که شورای امنیت میزبان این نوع مذاکرات با حضور جمعی از تصمیم‌گیرندگان، رهبران سیاسی و نیز دو تن از بزرگترین رهبران دینی جهان که نماد صلح هستند یعنی شیخ الازهر و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان است؛ دو چهره‌ای که در سال ۲۰۱۹ سند تاریخی برادری انسانی را امضا کردند.

این جلسه فرصت تاریخی و منحصربه‌فردی برای تمرکز بر نقش مهم و برجسته‌ای است که رهبران دینی در تقویت ارزش‌های برادری انسانی و تقویت صلح ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۰۹:۳۹

جناب احمدالطیب عزیز: تعهد ومسئولیت بزرگی را خداوند بر دوش شما نهاده حالا که این فرصت به شما داده شده باید مطابق آیات کتاب الله کریم چنان استخراجی از قول الله تعالی در مورد اتحاد و وحدت وهمبستگی و دوستی وصلح برای ارائه در این جلسه ارائه کنید که وحدت ادیان الهی را در مورد خداوندیکتا -پیامبران مرسل-کتب انزالی توسط آنان چنان بیان کنید که مشت محکمی بر دهان صهیونیسم و امپریالیسم جهانی باشد که همیشه در طول تاریخ ادیان را مقابل همدیگر و از ابزار تفرقه و فرقه گرائی و بدعت ها چنان استفاده کرده اند که مسلمان و غیرمسلمان را به جان یکدیگر انداخته اند تا به منافع خودشان دست پیدا کنند...........خلاصه دین اسلام را که ختم و خاتم ادیان است دین اتحاد و وحدت در تمام شئون معرفی کنید....