• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402032314652
  • خبرنگار : 71594

مخالف وزیر پیشنهادی صمت

انتقاد رحیمی جهان‌آبادی از برنامه‌های «علی‌آبادی»

انتقاد رحیمی جهان‌آبادی از برنامه‌های «علی‌آبادی»

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی از برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی صمت انتقاد کرد و گفت: ظرف کمتر از نیم ساعت می شود ۵۰ مورد مانند این گونه برنامه ها را در میدان انقلاب تهیه کرد.

به گزارش ایسنا جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف، خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: شما دارید برای وزارتخانه ای تصمیم می گیرید که سرنوشت مردم در آنجا رقم می خورد؛ ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی، ۳۳ درصد حوزه اشتغال کشور، ۷۵ درصد صادرات غیر نفتی، واحدهای صنعتی نیمه کاره، ارز تأمین نشده، خودروهای لگن و بی کیفیت، برنامه های شعاری و بی کیفیت که می شود از خیابان انقلاب ده ها مورد از آن پرینت گرفت و ارائه کرد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس افزود: شما نماینده ملتی هستید که برای هر تصمیم، هر رأی و هر نظری که می دهید باید به خدا و این ملت پاسخگو باشید.

رحیمی جهان آبادی خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: در حال حاضر مصوب شده که ۱۷۶ درصد سود بازرگانی از خودرو گرفته شود و شما می گویید موافق واردات خودرو هستید اما سابقه شما نشان می دهد زمانی که سمتی داشتید مانع واردات لوکوموتیو به کشور شدید، پس چه برنامه ای برای واردات خودرو با عوارض ۱۷۶ درصد دارید؟

وی در ادامه برنامه های وزیر پیشنهادی صمت را یک انشاء کلی دانست و اظهار کرد: تولید حداکثری در معدن و سیمان یک انشاء است. شما نمایندگان امین مردم هستید و در حال رأی دادن به یک انشاء به جای برنامه برای وزارتخانه صمت هستید و ۶ ماه دیگر ممکن است همینجا بایستید و بگویید وزیر باید استیضاح شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اینجا خانه ملت است و قرار است درد ملت پیگیری شود. من فرض می گیرم مدرک تحصیلی آقای علی آبادی درست باشد و کاری به شخصیت والای ایشان ندارم. من به برنامه ایشان انتقاد دارم، برنامه ای که حتی خود وزیر پیشنهادی آن را نخوانده و به شما ارائه کرده است. هر کدام از شما به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوید، مشاوران شما در وزارتخانه مشابه این برنامه را در کشوی شما قرار می دهند.

رحیمی جهان آبادی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم بندی مسئولیت ها در کشور عنوان کرد: کسی که پزشک اطفال است وزیر امور خارجه می شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می شود و این مشکل کل دولت ها و جناح های ما است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha